Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Expressen Web TV - No Go :-/

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Expressen och Bonnier sfären verkar ju väldigt intresserade av iPod och div Mac orienterade grejer men nyhets TV på Expressens hemsida verkar vi inte få titta på:

http://expressen.se/webb-tv/techqs.html

/

Tja. De jobbar ju på det iallafall.

"Stöd för Mac OS X kommer snart."

De ska köra ett stort jäkla flash-video-fönster och kan bara få det att rulla i en webbläsare?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-12 17:51

Nu funkar det.

  • Medlem
  • 2006-04-17 11:45

Det funkar inte för mig. Filen initieras under en kort stund och sedan står det "filen fins inte".

  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 14:33

30PAH - samma sak för mig...
Men vi verkar iaf inte helt bort glömda som på de flesta andra siter med "webb-tv".. :-/

  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 18:33

Dom kör faktiskt Quicktime (till skillnad från Aftonbladet). Fast reklamen fungerar, men någon film blir det inte

  • Oregistrerad
  • 2006-04-17 22:54

Det funkar för mig - men jämfört med Aftonbladet vars plattform för webbtv Expressen ganska rakt av har "adopterat" så undrar jag..
Expressen kräver 512 kbit, Aftonbladet 256. Varför är kvaliten på aftonbladet ändå så mycket bättre?

Och, vad är det för vits med tv-nyheter på webben när de är 3 dagar gamla? Ska man inte se till att kunna vara snabbare än traditionell tv-media om man nu vill konkurrera med samma format? (Aftonbladet: 2 timmar)

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-18 09:31

Jag har aldrig fått aftonbladets web-tv att fungera. Expressens nyheter tittar jag via deras podd-tv som funkar bra

  • Oregistrerad
  • 2006-04-20 16:21

Nu fungerar expressen fin-fint, även i Safari.
Titta på http://expressen.se/webb-tv/techqs.html så ser ni att dom checkar för Apple's fina saker

Kvalitén på Expressen var skidålig, finns inge en chans att dom stremar med 512k. Anledningen till att Aftonbladet är bättre är kanske att dom anpassar streamingen efter tillgänglig bandbredd bättre. Sitter du på 2 Mbit så streamar dom kanske i 2... Expressen verkar inte göra det, eller så är det bara en värdelös tjänst

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-06 15:28

Någon som vet om det går att se på streamade program från http://www.tv8.se/

Vill se Studio Virtanen (länk nere till vänster på tv8.se).

Det kräver ju Active X osv. Helt omöjligt då eller??

Verkar rätt svårt att hitta mer än ett avsnitt att ladda ner också.

Inga större kvalitetsproblem på strömningen, däremot tror jag inte att jag tittar på programmen om de skall vara på aktuell nivå (inte aktuelt, sic!).

Man tycker ju annars att det borde vara en feature i OS X/Safari att inte kunna se Expressens WebTV... Det är väl bara oseriös tantblaskenivå på det precis som på allt annat Expressen/Aftonbladet skriver om i sina sensationstabloider?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-07 00:18

Men, alltså helt omöjligt att se?

Deras nya beta funkar finfint nu... äntligen slipper man slå över till safari..

1
Bevaka tråden