Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är SyncServer och varför snor det 2,91GB RAM?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-10-08 16:31

Hej alla glada.

Min mbp började gå riktigt segt idag. Kollade aktivitetshanteraren och där var busen SyncServer igång och snodde en massa ram och processor, så jag stängde av den. Allt blev lungt igen.. men nu så dyker den upp med jämna mellanrum fastän jag stänger av den hela tiden. Har den något med mobileme och göra? Inte helt optimalt att ha 13 mb ram ledigt. Se bild..

Tacksam för svar!

Ha de!

Enligt denna tråd i Apples support forum så verkar det hjälpa att återställa SyncServices mha dessa instruktioner.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-10-08 19:49

Ah! Den funkar säkert också! Hittade precis den här lösningen med Apple - Support - Discussions - SyncServer Problem - Finally I fixed it. ...

Tack för hjälpen!

Ursprungligen av brorson:

Ah! Den funkar säkert också! Hittade precis den här lösningen med Apple - Support - Discussions - SyncServer Problem - Finally I fixed it. ...

Tack för hjälpen!

I instruktionerna jag länkade till står det "Note: Manually removing the SyncServices folder is strongly discouraged because this may lead to unexpected data loss." vilket är vad lösningen du länkar till gör. Bara en varning.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-10-10 20:50

aha! Bra där!

Ursprungligen av brorson:

Har den något med mobileme och göra? Inte helt optimalt att ha 13 mb ram ledigt. Se bild..

Du gör en mycket vanlig tankevurpa. Att ha 13 MB ledigt av 4 GB är trots att man lätt kan tro annorlunda helt optimalt. Det är vad minneshanteringen i Mac OS X och de flesta andra moderna och sofistikerade operativsystem (samt Windows) eftersträvar. Det gör minneshanteringen effektivare och bidrar till att datorn känns snabbare.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-10-13 00:40
Ursprungligen av Marcus K:

Du gör en mycket vanlig tankevurpa. Att ha 13 MB ledigt av 4 GB är trots att man lätt kan tro annorlunda helt optimalt. Det är vad minneshanteringen i Mac OS X och de flesta andra moderna och sofistikerade operativsystem (samt Windows) eftersträvar. Det gör minneshanteringen effektivare och bidrar till att datorn känns snabbare.

Jag tycker min geniala kommentar om att 13 mb fritt av 4GB inte var optimalt var roligare än ditt quote-svar. Men ditt påstående om windows och sofistikerat vek jag mig dubbel av.

1
Bevaka tråden