Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Flash i Firefox 3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej gott folk,

Jag har ett problem med att visa vissa Flash-sidor sedan jag uppgraderade till FF 3 & Flash 9. Det skumma är att sidor där Flash-menyerna eller filmerna ej vill visas fungerar hur bra som helst i Safari. Det är nästan som att FF inte verkar kunna implementera den senaste versionen av Flash. Är detta något som någon annan har stött på, och går det att lösa?

Hitills har jag enkelt löst det genom att kicka igång Safari varje gång jag stöter på en sida där det verkar saknas något (Obey Giant är ett exempel, i FF är det bara ett stort svart tomrum överst på sidan, i Safari visas menyn på en gång...), men det vore skönt att slippa göra detta varje gång... Någon som har nåt tips att delge hur jag skall firra detta?

Sitter på en första gen. MBP om det nu spelar ngn roll, men jag antar att detta är enbart en mjukvaru-grej...?

Vilka plugins har du i Firefox? Det kan t.ex vara någon annons-blockerare som ställer till det.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilka plugins har du i Firefox? Det kan t.ex vara någon annons-blockerare som ställer till det.

TACK för "the heads up", det visade sig att det var min gamla goa annons-blockerare som var boven i dramat; den har väl antagligen inte hängt med i svängarna helt enkelt. Får gå igenom Mozillas lista o hitta en ny, men nu vet jag vart problemet var iaf.
Perfekt, tack igen!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-07 19:04

Tack för den lösningen. Jag har haft samma problem, men nu löste det sig när jag tog bort min ad-blocker

1
Bevaka tråden