Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hastigheten på internet strular

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har fått ett skumt problem på min macbook, detta uppenbarar sig både i Safari, i Firefox med trådlös anslutning och med kabel.

När jag skall ansluta till en hemsida, säg Aftonbladet.se så dröjer det 30-50 sekunder och sen börjar sidan laddas upp och när den väl börjar så är den snabbt färdigladdad.

Om jag kör ett tptest på tex tptest.se så kommer jag upp i 10mbit och en svarstid på 6ms

Det verkar vara något på min dator då min flickvän också har en macbook och hon surfar ifrån mig lätt.

Vi har 10mbit upp och ner samt en airport extreme

Finns det någon som har en idé vad jag ska göra för att lösa detta?

Ursäkta om det finns en annan diskussion i detta ämnet, jag hade lite svårt att veta vad jag skulle söka på...

Senast redigerat 2008-09-28 15:41

Tja igen!

Är det ingen som har en lösning?

Nu kan jag skjuta till lite mer info. Jag testade windows via "parallels" idag och IE fungerade hur bra som helst. Ingen fördröjning alls

Jag hade en tanke på att göra en ominstallation av leopard. Funkar det utan att program och dokument försvinner?

/Johan

Det finns trojan som lär maskera sig som "video codec" och gör att internet blir oerhört slött (du har kanske surfat till andra sidor än din flickvän). Se denna tråd för lösning.

Världsklass! I Love You.

När du nämner det så kom problemen i samband med att jag försökte ladda ner flip4mac som strulade en del innan jag fick ner det.

Är det så att man måste börja använda något skydd mot trojaner nu? Har ni tips på någon gratisversion som är bra?

Tack för hjälpen

/Johan

Senast redigerat 2008-10-06 11:06
1
Bevaka tråden