Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fika med Mac..

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

mondo65 skrev i tråden om 99mac-puben:

Citat:

citera: Vad sägs om ett ytterst inofficiellt 99mac-möte på något kul kafé eller motsvarande? Rekommenderar superpittoreska kafé Puck på Hornsgatspuckeln, mittemot Maria Magdalena kyrka. Jag går förbi där nästan varje dag men tycker fortfarande att Hornsgatspuckeln är ett av de charmigaste ställena i hela stan. (Och tänk att alltihop skulle rivas i mitten av 60-talet när barbarerna härjade fritt i den här stan!) Ta mer er datorer och kameror också!

Tycker jag låter som ett ruskigt bra förslag och lägger fram följande:

Torsdagar efter jobbet (vid 17-18 tiden eller nåt sånt) kan man träffas på kafé Puck om man känner för att bubbla lite Mac eller jämföra "prylar" en liten stund.

Någon mer som är intresserad eller har andra förslag?

Jag som har lyckats missa de två senaste 99mac-pubarna skulle inte ha något emot det.

Tänkte kanske försöka initiera nån form av tradition att ses på Pucken varje torsdag...Göra ett Mac-fik av stället..

Känner man för det och har tid så är det bara att slinka in på torsdagarna för att bubbla Mac-rykten och annat skoj med likasinnade.

Jag kommer att vara där vid 18-tiden imorgon.

Hoppas att vi ses!

[ 05. mars 2003, 20:02: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Sorry för mitt edit i ditt inlägg Per, tog bara bort hänvisningen till mig eftersom jag tog bort min egen tråd.

Mvh,
/G

[ 05. mars 2003, 20:03: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-05 20:15

Härligt! Vi ses i morgon kväll då, sidådär vid 19. Jag tror att Puck har öppet till 22. Vi kan väl testa Puck och se om det är nåt, annars drar vi till Akkurat, Café Cirkus, Biskopens Armar (samtliga ligger in närheten) eller något annat hak. Det kan ju hända att man blir hungrig eller sugen på en pilsner. Vad sägs om det?

Klockrent...vi syns där!!

NU skall den här killen soooovaa...har varit igång en 30 timmar nu så lite trött i ögat är man..

Gambit: Varför plockade du bort din egen tråd? Ångrade du dig???

Kanske kommer, jag vet inte ännu.

/Ola

Jag ska göra mitt bästa för att dyka upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-06 09:04

Jaha, jag dyker upp vid 19-tiden och kollar om jag ser några Macar på Puck! Idealet vore förstås att ha sitt eget kafé, ett MacPuck eller MacKafé, med gratis trådlös internetanslutning, MacShop och GeniBar.

Kanske en Shuffle-Mac Café?

mondo: Kika efter någon med en vit keps som det står "Euroseek" på.

Tror det var ett svenskt företag som startade någon söktjänst, de konkade dock då IT-bubblan sprack om jag minns rätt. Fick en bunt kepsar på Dreamhack 99, används flitigt fortfarande.

Skulle egentligen ha min svarta Apple-keps jag köpte via 99mac (tack David m.fl), men det väntar på tvätt efter som hund fick för sig att tugga på den.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jont Olof:
Kanske en Shuffle-Mac Café?

He he, det där väcker gamla minnen om svartvita spel...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-06 12:05
Citat:

citera: mondo: Kika efter någon med en vit keps som det står "Euroseek" på.

Okidook! Jag har en vinröd skotskrutig halsduk och svart jacka. Svart väska som det står Canal+ på.

!!! STOPP I MASKIN !!!

Puck stänger 18.00 fick jag precis reda på..

Nytt förslag på träffpunkt...? Någon?

Ny plats funnen:

Bishops Arms på Bellmansgatan (finns en på St.Eriksgatan också).

Rock on folks så syns vi där sen..

/Per

Edit: Petade in adressen

[ 06. mars 2003, 15:20: Meddelandet ändrat av: Per Haglund ]

Vilket nummer på Bellmansgatan?

Orkar inte springa runt och leta, hittade inte heller något på Gulasidorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-06 16:37

Om du kommer från Slussen:
Gå upp på Götgatspuckeln. Fortsätt rakt fram och ta av till höger in på Bellmansgatan. Biskopens Armar ligger på vänster sida om gatan, i hörnet Bellmansgatan-Tavastgatan.

Om du kommer från Mariatorget:
Gå upp på Götgatspuckeln. Fortsätt rakt fram och ta av till vänster in på Bellmansgatan. The Bishop´s Arms ligger på vänster sida om gatan, i hörnet Bellmansgatan-Tavastgatan.

Man tackar, ses där.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Om du kommer från Slussen:
Gå upp på Götgatspuckeln.

Götgatspuckeln?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-06 18:03

Kommando-Z. Hornsgatspuckeln ska det vara. De e mycke nu...

[ 06. mars 2003, 18:04: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Röd ring markerar läget...ungefär..

Jajamensan, tillslut hittade vi fram.

Tack för en trevlig kväll Mondo och Per! Ska bli intressant att se bilderna, själv är man inte precis fotogenisk.

[ 07. mars 2003, 00:05: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Bilder?..vadå? var det nån som tog bilder??

Det kommer...låter mondo lägga ut sina först...
Just nu skall jag bara käka en nattmacka och slappa en stund..

Kul var det definitivt..repris nästa vecka igen..

Later dudes!!!

Gambit: Vart tog du vägen???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-07 00:15

Jajjemänsan, det var hela tre personer där på The Bishop´s Arms. Vi hade det trevligt och gladdes åt Pers majsiga* bilder på TiBooken. Nästa vecka kanske det blir sex eller sju, vi får se. Alla är naturligtvis hjärtligt välkomna! Tyvärr är jag en aning matt just nu, men bilderna kommer snart...

* Majsigt är ett ord jag inte använt på massor av år.

Schyst, ser fram emot en repris (och nästa 99pub, tredje gången gilt för mig).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-07 00:36
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Några bilder

Whoa! Här var det fest.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-07 10:45

Tack för i går, alla två! Jag satt där och hade det gott och imponerades av Pers TiBook och undrade varför jag fortfarande har en pc-laptop. För mig finns det inget som lockar längre på Windows-sidan. Men tro mig: om tio år kommer folk fortfarande att sitta där och stirra på sina stupida Windows-datorer och undra vart kreativiteten och arbetsglädjen tog vägen.

Citat:

citera: Men tro mig: om tio år kommer folk fortfarande att sitta där och stirra på sina stupida Windows-datorer och undra vart kreativiteten och arbetsglädjen tog vägen.

Uppköpta och nedlagda av Microsoft såklart!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-07 11:06

Några saker som slog mig igår:

Det finns inte längre någon anledning att köpa en stationär dator. Inte för mig i alla fall.

Det finns inte längre någon anledning att oroas över att Mac OS X är mer prestandakrävande än 9. X kickar stenhårt på en TiBook 1 GHz med 1 GB i RAM.

Det finns inte längre någon anledning att använda Windows eftersom alla program man behöver finns för Mac OS X.

Problemet är inte Apples produkter utan deras undermåliga marknadsföring, deras idiotiska strategi för Europa. Apple når fortfarande inte ut med sitt budskap, så vanliga människor vet inte vad en Mac är för något. Det måste Apple ändra på!

[ 07. mars 2003, 11:10: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Bevaka tråden