Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min hemsida med musik

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.
Första posten i denna del av 99

Hur tycker ni denna sida funkar?
VŠlkommen!

Sidan bygger på wordpress med vissa kodändringar o grafikändringar.

Gillar din sida. Den känns fräsch och man greppar snabbt vad det handlar om. Tycker om att du skriver på svenska också. Förstår inte riktigt varför många skriver på engelska. När du har blivit jättekänd kan du översätta till engelska.;) Möjligen lite tveksam till pianot överst eftersom det mer blir otydligt än coolt. Men så är jag nog fel generation för att uppskatta det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-04 06:47

En hel del trevligt material men några saker som drar ner/gör sidan lite mindre intressant för en besökare

Första sidan - varför ha klivin? Jag skulle föredra att komma direkt till det du kallar start. Om du ska ha den så ange textkodning i head - annars blir det som som du ser i din egen post ovan - ä omvandlas till S med accent

Startsidan Jag utgår från att du använder en färdig mall (template)

Kallar du första sidan t ex "Välkommen till Barn av Pixlar" istället för Start innebär det att man kommer att få den texten som bokmärke istället för det intetsägande Start. Då behöver du inte heller ha en rubrik på sidan . Att den heter så i sidmenyn spelar ingen roll.

Jag skulle kört ut din bild till höger så att första intrycket inte blir ett stort tomt fält. Namn etc skulle då ligga på samma nivå till vänster. Ta i så fall om fotot så att man möter din blick

Toppbilden - är det en annan bild som ligger bakom? Gör i så fall om din bild så att den täcker hela bilden. I vart fall förstår jag inte vitsen med det gråa partiet som ser ut som någon form av ljudmixkonsol. Ska konsolen synas så förslår jag att du låtet tangentbordet antingen gå ut till kanten eller vara smalare samt att det blåa partiet ovanför tangenterna tas bort.

Är det mallen som gör att rubriker blir understrukna? Om inte skulle jag rekommendera att inte stryka under - understrykningar triggar klickbeteende - för det är ju så länkar ser ut på nätet.

Texterna Ok utom en mening och eftersom den ligger på startsidan som väl inte ska ändras stup i kvarten vill jag gör dig uppmärksam på den (Nu ett bra tag senare fins mitt intresse för musik kvar.)

Demoarkivet - Lite tråkigt med "B.A.P 001:" etc Går det inte att få namn på dem? I bloggen skriver du "Låten heter “StaySolid” men vilken det är förstår man sedan inte

Bloggen - Länka gärna webbadresserna. Om du inte vill bli av med besökarna så kan du alltid välja att de ska öppnas i nytt fönster

Slutligen, URL- Jag har en förkärlek "friendly url" dvs adresser som säger vad det är. Så istället för http:/ /barnavpixlar.se/tj/?page_id=62 blir det http:/ /barnavpixlar.se/tj/kontakt. (mitt mellanslag i adressen för att det inte skulle bli en länk här) Minns inte om det är en plug-in eller inställning i WordPress

Jaha, så här ser det alltså ut när en amatör (KaRo) och ett proffs (Katinka) ger sina synpunkter. Viss skillnad men jag får se mig som "den intresserade allmänheten".;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-05 16:05

KaRo, det är väl precis det som är vitsen med ett forum - att alla ger synpunkter utifrån sin syn på webbsidor, kunskap, intresse etc. Jag inte är proffs utan mediestudent och som sådan riskerar jag att fastna i detaljer och missa helhetsintrycket som "vanliga" besökare får. För webbmakaren är det guld att få synpunkter från olika personer för att utifrån dem och sin egen syn bestämma vad som bör ändras.

Box, när jag rensade cookies i min webbläsare såg jag att det fanns cookies från Barn av pixlar. Jag kan inte se någon information på sidan om detta. Sedan 2003 ska sidor innehålla detta - se PTS webbplats PTS - Kakor (cookies)

1
Bevaka tråden