Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Carl Bildt switchar till Mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-10-05 11:07

Enligt Carl Bildts blogg: En ny värld Alla Dessa Dagar

"En ny värld
Efter åtskilligt funderande, prövande och diskuterande tog jag härom veckan det stora steget att byta från världen Microsoft till världen Mac.

Jag gick och inhandlade en Mac.

Att säga att jag inte ångrar det steget är månadens stora understatement. Min enda kritik av mig själv är varför jag väntade så länge att ta steget.

Lite stökigt är det att lära sig att en del saker fungerar lite annorlunda. Men att Word, Powerpoint och andra bekanta program finns med underlättar.

Och efter ett tag fungerar allting enklare, snabbare och smidigare.

Den nya världen är alldeles definitivt bättre än den gamla.

"

Välkommen får man väl säga då, tycker jag.

Inte illa när en sådan "kändis" byter.
Nu får vi se hur länge riksdagen är en WIndows fäste.

Jag tror inte att Mac kommer att bli nästa fokus för hela riksdagen. Då ligger nog linux närmast.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-05 12:16

Vilken Mac är frågan? MB, MBP, MBA?

MB (MacBildt)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-05 13:30

Alldeles utomordentligt bra tycker jag.

  • Medlem
  • 2008-10-05 14:05

Kommentarcitat: "Jodå, Mac har blivit användbar, sedan den blev Microsoftkompatibel."

Hmmmmmmmm.

En sak till: hur kommer det sig att han kallar sin blogg "Alla dessa dagar"? Det hette ju Kjell-Olof Feldts memoarer. Vet han inte det, eller var det för bra fras att inte sno?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-05 14:26

Jag undrar just hur mycket Calle vet om Mac? Tror inte han vet vilken modell han har? Jag diggar honom.

Jag tror Calle tror att Mac är något nytt - att Mac är "originalet" som fanns före Windows - och att t.ex. MS Word bara fanns för Mac i början - det vet han ingenting om.
Calle Bildt är det omacigaste som finns på jorden - han är stel, kall, formell, oartistisk, antispontan, sårad pojke, etc - allt som är motsatsen till Mac. Calle är egentligen den absoluta sinnebilden för Windows och det är kul att just han - den gråa gubben - valt Mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-05 15:07

Han är verkligen inte den man tänker på i första hand när Mac kommer på tal, men han är inte stel och kall eller anti-spontan. Jag har träffat honom och måste ta honom i försvarar (som om han nu behövde det).

Han är verkligen sinnebilden för Windows! Apple skulle kanske göra en reklamare med Calle?

Jag tillhör inte hans fanclub men varför inte skicka ett mail och informera honom om 99.se där han kan lära sig hur Mac fungerar fast då ska väl alla hit och kolla vad han skriver så 99.se får 100.000 medlemmar inom några månader och servern brakar ihop och alla blir sura och det är ju inte bra så det här förslaget att skicka ett mail var inte speciellt bra utan det är bättre att han får ta några år på sig att fatta Mac !

Detta är inte på något sätt ett politiskt ställningstagande.

Senast redigerat 2008-10-05 17:05

Jag vill påminna alla om att detta inte är en politisk diskussionsklubb. De som vill diskutera politik och vädra sina politiska åsikter får göra det någon annanstans.

Alla OT-inlägg som inte har med nyhetstipset, switchning etc. kommer att raderas

Vänligt men bestämt:

Richard Rönnbäck, i egenskap av seniormoderator.

  • Medlem
  • 2008-10-05 17:27

Kändis, minister, glasögonorm: det vore väldigt roligt om han hittade 99, men jag får önska honom ett ytterst anonymt nickname - och att han inte avslöjar sig i eventuella inlägg - annars kan han nog få så många fiskar varma att hela serverrummet blir fjälligt.

Detta är ett nyhetstips, inte en fråga eller en arena för personligt tyckande om vare sig det ena eller andra. Vill ni snacka OT-grejer finns loungen.

1
Bevaka tråden