Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail - Med hotmail konto (får inte till det som jag vill)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har laddat ner tillägget som gör att man kan köra hotmail i mail programet.
Dock så får jag inte det att synca så att när jag tar bort ett mail i inkorgen i mail så tas dem inte bort från hotmail webb kontot.

Vad har jag gjort fel?
//Patrik

Vad var det nu det tillägget hette? är det en uppdatering på tillägget eller gamla vanliga?
Har dock inget svar på din fråga... Kolla alla inställningar, kanske står något där.

Filip

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-04 19:05
Ursprungligen av wilhelmsson:

Vad var det nu det tillägget hette? är det en uppdatering på tillägget eller gamla vanliga?
Har dock inget svar på din fråga... Kolla alla inställningar, kanske står något där.

Filip

httpmail plugin

Varför strula och jobba sig med att använda hotmail öht ?

mail pratar obehindrat med gmail och mac.se (500:- / året och då får du en masa annat godis). Kör med mac.se, funkar klockrent, NOLL spam och det funkar desutom i min iPhone utan knussel.

Slutat använda hotmail, det strular mkt och jag fick det aldrig att funka med ngt annat än Webläsare. Beroende på vilka versioner som vart på G för tillfället fick man använda Safari, Firefox, Opera etc...
Numera skall det visst funka med Firefox.

Synd att man inte var smartare när man väl skaffade mail ett antal år sedan:P Gmail fungerar jätte bra i mail, verkligen synd att man inte ens kan vidarebefordra mailen från homail till gmail. jaja..

Ursprungligen av wilhelmsson:

Synd att man inte var smartare när man väl skaffade mail ett antal år sedan:P Gmail fungerar jätte bra i mail, verkligen synd att man inte ens kan vidarebefordra mailen från homail till gmail. jaja..

Men, underskatta inte dina vänner och affärskontakter, de klarar byta adress till dig.
Skicka ett mail till hela bunten och skriv att du nu tar klivet in i 2000-talet
och byter till gmail/mac.se/vad-du-nu-väljer.

plugga på lite om vad det är för fördelar med IMAP och kör på det.

Ursprungligen av Goflorp:

Men, underskatta inte dina vänner och affärskontakter, de klarar byta adress till dig.
Skicka ett mail till hela bunten och skriv att du nu tar klivet in i 2000-talet
och byter till gmail/mac.se/vad-du-nu-väljer.

plugga på lite om vad det är för fördelar med IMAP och kör på det.

jo är sugen på att skaffa ett .mac konto.
Men jag tyckte det stod att det kosta runt 760kr/året?
Annars kanske man ska gå till gmail då.

Vad är fördelarna mer med att ha ett .mac konto än att iphonen fungerar bra och att det är en "bra" mail
//MVH
Patrik

Du får skilja på mac.se (de som driver 99:Mac) och mac.com (Apples Mobile Me).

Apples lösning kostar 760:- året

mac.se kostar en femhundring. Väl investerade pengar.
man får en del programvara med på köpet, en iDisk, hemside-utrymme, spam-fri mail etc.

Björnström går igenom det hela lite bättre än jag här:

http://www.99.se/mantaray-mac/244339-detta-r-mac-2008-registreringen-ppen.html

Aha! fan klockrent! det ska jag skaffa! tack!

Gå in på Mail / Inställningar / Konto / Avancerat, där finns inställningar för att radera mail från servern efter att det hämtats - om det är POP-mail.
Bra gratisalternativ till Hotmail är Yahoo Mail, fungerar även klockrent med Apple Mail-program via POP-mail. Hur bra som helst.

Vad är fördelarna med yahoo mail?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Vad är fördelarna med yahoo mail?

Det är gratis, stabilt, pålitligt och fungerar med POP så man kan använda Apples eget Mailprogram utan några konstigheter eller externa plugins och märkligheter. Det är bara att ställa in och sen tuta och köra. Har för mig att lagringskapaciteten ligger på 1Gb eller om det är mer, vet egentligen inte så noga för jag tankar ju rakt ner i Mail.
Och sen så har de väldigt bra skräpfiltrering som gör att det är sällan som skräpen kommer igenom ner till Mail. (ibland är filtreringen nästan för bra så det är bra att gå in där och kolla skräpmappen ibland).
Gränssnittet är snyggt, enkelt, lätt att fatta.
Yahoo är det som Hotmail borde ha varit och fortfarande inte är.

Okej, låter nice, tidigare i diskussionen så pratades det om att man kunde använda hotmail i yahoo om jag inte fattade fel...
Har länge försökt ladda ner mina hotmail mail till "mail" eller "entourage", så jag tänkte man kanske genom yahoo mail kunde ladda ner hotmail med några knep och trix...
Tack för förklaringen Raphael

Filip

Man kan koppla ihop Yahoo Messenger med Windows Live Messenger, men jag har inte sett någonstans att man kan tanka Hotmail-mail i Yahoo om man inte har köpt POP-tjänsten för Hotmail. Yahoo kan ju hämta POP-mail från andra mailkonton, men denna är en betaltjänst i Hotmail för att man ska komma åt den i Yahoo så får man betala för det i Hotmail vad jag vet. Jag har inte sett någon gratislösning för det.

I Yahoo Mail kan man även ha flera alias, alltså e-post adresser som skickar till samma Yahoo Mail adress. Självfallet fungerar vidarebefordran också.

1
Bevaka tråden