Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pubkväll i Stockholm 7/11 Torsdag

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det en vecka kvar till vår pubkväll i Stockholm. Vi har egentligen inte slagit fast vilken plats vi ska använda - förslag?

Vi blir cirka 25-30 personer

[ 31 Oktober 2002, 10:38: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

  • Oregistrerad
  • 2002-10-31 13:13

Wirströms Pub - gott om bärs, juste priser på krubb, mittistan=lika långt för alla

Kan de va nåt?!

  • Medlem
  • 2002-10-31 15:50

Tidsfördrif - Mitt gamla stamlokus när kontoret låg i kåken. Bra öl bra mat och en sympatiskt slak inredning i källaren.

Soldat Svejk har kommit upp som förslag jag går gärna dit.

rolloq

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-01 02:01
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lukas:
Tidsfördrif - Mitt gamla stamlokus när kontoret låg i kåken. Bra öl bra mat och en sympatiskt slak inredning i källaren.

Tidsfördrif är ett riktigt skönt ställe. Rekommenderar detta ställe, se till att nypa hela undervåningen så är det grönt. Har för mig att det är bra priser på ölkannor på det stället.

Svejk e ju rätt rökigt o lite äckel sunk tycker jag.. bra bärsställe men mindre bra produktvisning / mat ställe kanske..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-01 10:56

Finns det något bra, 100 procent rökfritt ställe då? Jag har letat i åratal efter ett sådant i hela stan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-01 15:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Finns det något bra, 100 procent rökfritt ställe då? Jag har letat i åratal efter ett sådant i hela stan!

McDonalds?

Sure...
jag skulle bra gärna vilja slippa lukta askfat när jag kommer hem men som ovan nämnt är det nog inte så många ställen (*MacDonalds...ugh*) som man kan välja på. Dessutom är säkert en hel del rökare som vill hänga på.

Inte mycket att göra åt, Mondo

Gambit

Efter en kväll på McDonalds luktar man ju som en friterad potatis. Det stinker ju stekos på sånna ställen, usch!

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-11-01 16:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Finns det något bra, 100 procent rökfritt ställe då? Jag har letat i åratal efter ett sådant i hela stan!

Enligt AOS finns det 41st. Hur det är i Mombasa vet jag inte...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-01 21:52

Soldaten Svejk finns det en tidigare tråd om, men det lämpar sig nog bäst för att dricka öl och ta en bit mat. Det är ganska trångt, så några typer av företagspresentationer skulle nog inte funka där... Men för att ta sig en munsbit(om man nu tycker om snitzlar och sånt) och en god tjeckisk öl eller två(

) är stället perfekt.

/arvid

Tajm för en omröstning kanske?

Martin Björnström...over to youuuuu!

Gambit

Som utomsocknes kan jag rekommendera Nordic Light eller Nordic Sea´s respektive barer!? Och vill ni kyla ner er har de ju även Nordic Icebar

Se dem här.

[ 02 November 2002, 12:11: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-02 12:33

Isbaren är cool (

) på Nordic Sea (men rymmer ca, 30 pers. max) , men annars är Tivoli ett trevligt ställe på Hornsgatan med nice (och välfylld) bardisk samt gott käk i rymliga lokaler !

Dessutom har man nära till andra schyssta ställen om man vill gå vidare...

Café Tivoli



[ 02 November 2002, 12:37: Meddelandet ändrat av: Thomas ´´Clavius´´ ]

Här finns en databas över rökfria ställen:
http://www.hjart-lungfonden.se/rokfritt/

Nordic Light Hotels bar vid vasagatan är ju en riktigt smutt anläggning - snygg ala Apple style också.

Martin ring o boka deras foajé så kör vi där

Har någon nämt Kvarnen på Söder?
Lite sunkigt kanske men ett halvdant bidrag till högen i alla fall.

Tycker som förr...Omröstning nu eller Martin väljer...nu

/G

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-03 02:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Har någon nämt Kvarnen på Söder?
Lite sunkigt kanske men ett halvdant bidrag till högen i alla fall.

Tycker som förr...Omröstning nu eller Martin väljer...nu

/G

Kvarnen har jag hört mycket om men jag har aldrig varit där själv... Vad är det för ställe? Bra, dåligt? Kul, tråkigt? Tell me more...

/arvid

http://www.kvarnen.com/

Stort, lite sunkigt, mycket Bajen på väggarna, relativt ok meny, tror att det finns en bi-lokal/pub/discotek.

Bara ett förslag bland många.
Centralt är det åxå.
/G

Har för mig att Tranan vid Odenplan är rökfritt. Har aldrig varit där, men har hört att det är trevligt.

Haha.. nej det är snarare tvärtemot rökfritt där.
Senast jag var där fick jag löjligt röda ögon efter 1h där..

Möjligen skulle det vara rökfritt på övervåningen (resturangen) men det är allt bra tveksamt.

....eeeehhh.... det här börjar bli som Mondos kamera...

Säg nu vart jag skall gå och när jag skall vara där...snäääälla!

Anders

Och jag som tänkte kedjeröka.. Well well.. Vi får väl dela upp oss

Ickerökare och rökare

Ciggaren ska upp, eller hur Martin B?

Föreslår at vi tar ett ställe där det ej är föööör trångt. Har hyfsade priser (dvs inte öl för 50 kr)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
http://www.kvarnen.com/

Stort, lite sunkigt, mycket Bajen på väggarna, relativt ok meny, tror att det finns en bi-lokal/pub/discotek.

Bara ett förslag bland många.
Centralt är det åxå.
/G

Leffe och Uffe talar om att Bajen är bäst, fast dom loosar hela tiden.. Hehehe.. Well well.. Känner en viss barchef där visserligen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid:
Wirströms Pub - gott om bärs, juste priser på krubb, mittistan=lika långt för alla

Kan de va nåt?!

Det är ju mycket på. Brukar ha träffar där med Engelska Klubben. Och bråka lite med irländarna

  • Oregistrerad
  • 2002-11-04 10:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Det är ju mycket på. Brukar ha träffar där med Engelska Klubben. Och bråka lite med irländarna

Jolly good!
Då kanske du har tumme med personalen, så vi kan reservera något av de bättre/rymligare källarborden?!

Nu blir det nog Nordic Light trots allt...

Martin kommer nog med mer besked under dagen.

1
Bevaka tråden