Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Torkar laserprintern?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa en laserskrivare. Jag har haft en bläckis ett tag men jag hatar den av många anledningar. Främst är det störande att den inte kan stå i standby utan att bläcket torkar ut. Det är, antar jag, så att munstyckena inte sluts förrän strömmen bryts och då jag gärna har min i standby jämt så att jag alltid kan skriva ut utan att behöva gå upp på övervåningen och slå på den, blir det som det blir.

Min fråga är nu, som laser-n00b, finns detta problem även hos laser? Alltså, om jag köper en budgetlaser, kan jag då låta den stå i stby jämt utan att den "torkar ut"? Eller får jag samma problem där? Att inte ha skrivaren i stby är inte aktuellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-04 05:16

Det är en sak som är bra med laser, den kan stå i standby utan att torka. Precis som du vill ha det.

En annan sak som är bra är att text-utskrifter blir mycket skarpare med laser.

En dålig grej är att foto-utskrifter blir fulare än bläckskrivare. Spara bläckskrivaren om du vill skriva foton.

Tja! Det är alltså så, den kan stå på jämt utan att det händer sånt? Det låter ju perfekt, då köper jag en. Textskärpan är en av huvudanledningarna för mig, även att kunna stryka med överstrykningspenna utan att kladda ut ska bli fint. Ang. foto är jag medveten om det men jag printar aldrig bilder och skulle jag det, tror jag nog en liten sublimeringsprinter vore bättre. Men fan vet om inte ekonomin är bättre i att faktiskt beställa på nätet de ytterligt få gånger det händer.

Jag antar att det du säger gäller alla laserprintrar? Tack för infot i så fall, nu blir det pricerunner.

Ah, tackar. Jag ska iofs köpa en monokrom men jag ska titta igenom trådarna ändå.

1
Bevaka tråden