Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC 0.9.x fungerar inte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Glad i hågen laddade jag ner nya VLC när det släpptes här om veckan, men efter inledningsvis positiva intryck började avi-filen jag tittade på att frysa, eller ja, bilden.. ljudet rullar på i bakgrunden. Efter en 5-10 sekunder bryts den frysta bilden upp i stora block och efter ytterligare några sekunder är bilden ok igen, tills det upprepas igen.

Efter en titt på VLC's forum insåg jag att jag inte är ensam om problemet, men vad jag nu vill fråga är snarare om den nya versionen fungerar som den ska för någon?!

Om det är av intresse har jag en Macbook med en Intel C2D cpu, och kör 10.5.5.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-10-03 20:28

Tycker också att den suger. Upplever samma problem som du. Jag sparade den gamla versionen 0.8.6 som fungerar problemfritt.

Ja, det blir väl till att göra det även för mig. Det är dock trist, för exempelvis funktionen att köra VLC i fullskärm på en "extern" skärm/tv kommer jag att sakna tills de släppt en fungerande version.

Det är lite pinsamt att det ska behöva vara så här.. visst att de är få utvecklare bakom VLC, men det kan inte ursäkta att släppa en så pass buggig version som 0.9.x faktiskt är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-04 00:28

Fungerar fint här.
Joel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-04 01:10

har också upplevt att VLC inte är särskilt pålitligt längre

Samma problem fast en macbook pro

Gamla versioner av VLC kan laddas ner härifrån:

VLC media player for Mac OS X

I och med 0.9.4 verkar problemen ha försvunnit från mig, eller så har jag bara haft tur.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-08 21:26

Jag har kört 0.9.3 en del på min mac pro och inte haft några problem... såg idag att det fanns en uppdatering till 0.9.4 men har inte uppdaterat ännu.

Jag hade tyvärr fel, bilden fryser fortfarande. Jag kan omöjligt tro att det har att göra med prestanda på datorn, även fast det givetvis är intressant att det snurrar på problemfritt för vissa.
Alla versioner av 0.9.x har snurrat på utmärkt på mina Linux-maskiner som i jämförelse med min Macbook är riktigt klena. Tyvärr har ingen av dem tv-utgång, så det hjälper mig föga.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-12 21:19

Och uppdaterade till 0.9.4 igår... och idag har VLC hängt sig ett tiotal ggr... så jag laddade ner ett annat program för att previewa mina låtar med innan jag lägger in dom i iTunes.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-12 22:58

Jag får inte ens bild med VLC 9.x under Mac OS X 10.5. Lyckligtvis är jag paranoid när det gäller datorer och program så jag sparade VLC 8.6.

1
Bevaka tråden