Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox 360 och blu-ray

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjabba, står inför valet mellan en Ps3 och Xbox 360.

Tänker köra mycket online så priset för en 360 med wireless adapter och xbox live gold blir 3500 kronor.

Man får en Ps3 för 4000kr

Frågan, hör mycket om att de nya feta spelen ej går att klämma in på Xboxs dvd skivor och att blu-ray is the future shit.

Alltså, man köper 360 nu och den är värdelös om ett halvår ? Eller orkar de köra på en extern blu-ray tro. Kommer antagligen då att kosta en del också.

Ja, blir helt virrig

Dock har xbox fler roliga spel i dagsläget.

Om nån vet, tror något skriv gärna! Alla åsikter är välkomna!

Senast redigerat 2008-10-03 19:26

Har själv ett PS3 och kan inte säga annat än att jag är grymt nöjd. Det känns ju onekligen som att det är en klar fördel att få med en Blue-ray spelare då det är de medium som gäller nu. Dessutom så skalar spelaren upp DVD filmer till en högre kvalité när man tittar på dem, och det är ju aldrig fel.

Svårt och säga vad som passar någon annan bäst, har man ett PS3 är man oftast en förespråkare av de, och har man ett Xbox 360 är det tvärtom.

Kan bara säga att jag är grymt nöjd, och rekommenderar helt klart en PS3:a

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-10-11 10:10

Har haft XBOX 360 men har nu PS3, måste säga att jag föredrar PS3 stort, lämnade ju dock 360 för att jag tyckte att hårdvara sög så jävla hårt, så jag kanske inte är rätt man att fråga

Tja igen,

Det blev en 360, och jag är mycket nöjd!

Kostade 1999:- med 60GB, headset och HD sladd.

Även om jag inte har ett enda spel är den super bra Använder min macbookpro som trådlös mottagare så att jag kan tanka hem Demos på xbox live, samtidigt som jag har min Externa hårddisk inkopplad med massor av filmer och bilder.
Samtidigt som jag streamar musik/film/bild fråm min macbookpro direkt in i 360.

Det här kallar jag teknologi

Ursprungligen av Stoffen:

Tja igen,

Det blev en 360, och jag är mycket nöjd!

Kostade 1999:- med 60GB, headset och HD sladd.

Även om jag inte har ett enda spel är den super bra Använder min macbookpro som trådlös mottagare så att jag kan tanka hem Demos på xbox live, samtidigt som jag har min Externa hårddisk inkopplad med massor av filmer och bilder.
Samtidigt som jag streamar musik/film/bild fråm min macbookpro direkt in i 360.

Det här kallar jag teknologi

God damn vad lågt pris de börja gå ner i nu

När jag köpte min Xbox 360 Premium med 20GB hårddisk fick jag punga ut 2990kr vilket var bra pris när jag köpte den

Ursprungligen av Ipod_Lover:

God damn vad lågt pris de börja gå ner i nu

När jag köpte min Xbox 360 Premium med 20GB hårddisk fick jag punga ut 2990kr vilket var bra pris när jag köpte den

Ja det är helt sinnes, speciellt med tanke på att man att wii ligger i med sina ca 2500:- .
Som teknikmässikt är bedrövlig om man jämför med Xbox 360 och Playstation 3.

Snacka om att Nintendo har tjänat in en rejäl hacka de här generationen konsoller.
Dyr kass konsol som sålt i massor.

Men visst, den e kul på party.

Ursprungligen av Stoffen:

Ja det är helt sinnes, speciellt med tanke på att man att wii ligger i med sina ca 2500:- .
Som teknikmässikt är bedrövlig om man jämför med Xbox 360 och Playstation 3.

Snacka om att Nintendo har tjänat in en rejäl hacka de här generationen konsoller.
Dyr kass konsol som sålt i massor.

Men visst, den e kul på party.

Och på ålderdomshem

PS3 utan tvekan...
Hårdvarumässsigt går det ju inte att jämföra. ps3ans hårdvara springer cirklar runt xboxen. Sen har vi bluray-spelaren som kanske inte nu gör så stor skillnad på spelen. Men precis som du säger så kommer det inom något år innebära att inte alla spel kommer att kunna släppas till xboxen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-13 09:19
Ursprungligen av DeathMan:

PS3 utan tvekan...
Hårdvarumässsigt går det ju inte att jämföra. ps3ans hårdvara springer cirklar runt xboxen. Sen har vi bluray-spelaren som kanske inte nu gör så stor skillnad på spelen. Men precis som du säger så kommer det inom något år innebära att inte alla spel kommer att kunna släppas till xboxen.

Man kan inte gå tänka så kan man inte köpa nått ju. För om något år är blue-ray på väg ut och annat format på väg in vi lever i en snabbare värld i dag.

Jag tycker du ska kolla vilka spela du vill ha och välja ut av det.

1
Bevaka tråden