Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uthyres 3:a, 110 kvm

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-10-26 17:07

3:a, 3 trappor med balkong i sö, omöblerad, Hammarby Sjöstad Stockholm, uthyres i 2:a hand omgående. Krav - fast anställning, ej rökare. Hyra 12 500/mån. Mycket fräsch i helt nybyggd fastighet.
lägger upp mailadress om intresse finns.

Edit:Tillägg

[ 26 Oktober 2002, 17:10: Meddelandet ändrat av: kuspen ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kuspen:
3:a, 3 trappor med balkong i sö, omöblerad, Hammarby Sjöstad Stockholm, uthyres i 2:a hand omgående. Krav - fast anställning, ej rökare. Hyra 12 500/mån. Mycket fräsch i helt nybyggd fastighet.
lägger upp mailadress om intresse finns.

Edit:Tillägg

Var inte där som hela stället var ett fuskbygge?

Anyway, är inte det här liiiiiite offtopic?

hmm skön hyra

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: D Damlin:
hmm skön hyra

Dra bort en nolla så kan vi diskutera.
Då närmar man sig vad jag betalar...

jag e sugen på lägenheten om den fortfarande e ledig!
Jag har ett bra jobb, röker inte, kommer hem sent börjar tidigt och jobbar mycket helger, dvs inga fester

[email protected]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Sjölander:
jag e sugen på lägenheten om den fortfarande e ledig!
Jag har ett bra jobb, röker inte, kommer hem sent börjar tidigt och jobbar mycket helger, dvs inga fester

[email protected]

Hehe, du har inte många vänner va?

  • Medlem
  • 2002-11-02 17:34

Lol ett fuskbygge för den pengen.. för den månadskostnaden får du en villa på 400m2 beläget i ett bättre område här i Sundsvall...

FAKTA vi kan inte bygga bostäder i Sverige längre.. Vi bygger dyrt och dåligt, man får stänga broar ett halvår efter dom är färdigbyggda för att dom håller på rasa....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-02 17:43

12 500 kr/mån för en trea är helt vansinnigt. Det är svindyrt med tanke på att husen är byggda på sankmark (ett bottenlöst träsk där f ö resterna av de gamla fina Klara-kvarteren ligger) och förmodligen kommer att bli svårt drabbade av mögel inom fem år. Sämsta stället att bygga hus på i hela Stockholm!

Nä, själv vill jag bo i ett hus från sekelskiftet eller 1920-talet. Då var det kvalitet på grejorna. Men det är väl bara ett symptom på min gnagande känsla av att jag är född i fel tidsepok... Jag hör hemma i 1700-talet, 1880-talet eller någonstans i framtiden.

Jag tycker INTE att vi lever i den bästa av världar eller den bästa tidsåldern.

[ 02 November 2002, 17:48: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-11-05 19:43

Halloy. Ursäkta dröjsmålet.
Lägenheten är uthyrd.

För vetskap tillhör denna fastighet inte till de sk fuskbyggena.
Hyran är skälig med tanke på standard o direkt utsikt över vattnet.

Well, bor i en trea i Stockholms City och den kostar 5500 kr i månaden. Innan så bodde jag i en 5:a (130 kvm) i stan med både utsikt över vatten och natur. Den kostade 10 papp i månaden. Fast det är ju klart det var ju en 1800-tals byggnad (kan inte tänka mig bo inågot annat dock).

Och med tanke på den bissara bostadssituationen här i stockholm så tycker jag nog inte priset på 3:an där (Hammarby) är så fasansfull.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-05 23:35

Visst, har man bara pengar så.

Nej, jag kan bara hålla med, det e inte so stor vits att sitta och gnälla på den taskiga bostadssituationen, antingen så försöker man aktivt att göra något åt den eller så håller man käft och är nöjd, jag tror inte gnäll någonsin har förbättrat något.

Jag tycker väl också att det ofta handlar om mycket pengat, men ser man på hur bostadssituationen ser ut tycker jag inte att hyran är osjälig, och som det tidigare är omnämnt i denna helt värdelösa dikution; har man pengar så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-06 03:53

Det är fint därnere! Brukar knalla ner från Hammarbyhöjden och mata änderna och svanarna med min dotter... err dvs mata änderna med bröd tillsammans med dottern

1
Bevaka tråden