Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt att skriva PS-fil från Illustrator

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2008-10-02 11:28

Någon som kan svara på varför det kan ta upp till en halvtimme att spara en postscripfil från Illustrator, använder CS3 och har en Mac Pro med dubbla 2.66 ghz Dual Core Intel Xeon processorer med 3gb minne.

En del filer visslar bara till och sparar på ett par sekunder (om ens det) medans huvudparten av mina jobb tar allt från 3-4 minuter och ända upp till en halvtimme att skriva. Vill inte minnas att det någonsin tog så lång tid med min gamla Mac Pro och CS2.

Nä, men jag skulle vilja råda dig att isolera VAD det är problemfilerna som gör att de tar lång tid. De två huvudkandidaterna jag skulle börja titta på är länkade bilder och teckensnitt. Prova att ta bort del efter del och se när filen börjar bete sig normalt. För att testa om det är teckensnitt tar du lämpligen bort all text ur dokumentet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-02 23:46

En ledtråd kan ju också vara storleken på de genererade PS-filern. Är PS-filens storlek i relation med tiden det tar att skriva ut den?

Janne

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2008-10-03 07:32

Teckensnitten har jag redan kunnat utesluta, vektoriserar all text innan jag skriver filerna. I regel är alla bilder inbäddade i dokumentet när det kommer till mig, har sällan länkade bilder.

Problemfilerna är långt många fler än normalfiler, dock har de en gemensam nämnare som är svår att bortse från, de kommer till 99% från en och samma kund (som iofs står för närmare 70% av omsättningen).

Det finns inte ngt slags komprimeringsalternativ gömt någonstans som tar en himla tid att exekvera?

PS-filerna är sällan av ögonbrynshöjande storlek - vet att jag många ggr tittat just på storleken när det varit en sån där halvtimmessparare och tänkt "mycket skrik för lite ull (sa käringen och klippte grisen)". Nästa fil jag sparar som tar tid ska jag notera dessa värden och bifoga hit.

1
Bevaka tråden