Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkten på fullt blås. Varför?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal PowerPC G5 single 1,8GHz och Mac OS 10.5.5

Bootade imorse som vanligt vid 6-tiden, kollade mail osv. Sen loggade jag ur (så att inloggningsfönstret kom fram) och stack ut och gjorde några ärenden på stan. Precis som jag brukar göra varje dag.

När jag kom tillbaka nyss stod datorn med fläkten vrålande på högsta varv. Har aldrig hänt tidigare och jag har inte gjort ett enda dugg åt system eller liknande de senaste veckorna.

Vad kan detta bero på? Är det tecken på att nåt börjar ge upp?

Hade den hängt sig, så att du var tvungen att starta om? Och i så fall - vad hände efter omstarten?

Eller gick det att logga in? Och i så fall - gick fläktarna ner på normal hastighet efter inloggningen?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hade den hängt sig, så att du var tvungen att starta om? Och i så fall - vad hände efter omstarten?

Eller gick det att logga in? Och i så fall - gick fläktarna ner på normal hastighet efter inloggningen?

Hej,

Tack för svar!

Glömde skriva det....:"> Den hade hängt sig så jag kunde inte logga in utan fick stänga av den med tvång (hålla in strömbrytaren ett antal sekunder). Sen startade den fint och rullar på helt normalt.

1
Bevaka tråden