Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer Airport Express uppgraderas?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en Airport Express. Kommer det komma uppdateringar av den snart eller hur ser det ut? Nått nytt i ryktessvängen? N-standarden är ju inte ens spikad än så där kommer väll inte hända nått nytt?

Tror att du kan vara rätt så lugn den har ju fått 802.11n Draft för inte allt för länge sen samt att den inte kommer få några funktioner som storebror Extreme inte har.

/Adam

Så den kommer inte ändras och få "riktiga" N istället för bara draft n?
Vad skiljer annars Express och Extreme? Ljud i Express och USB i Extreme?

Ursprungligen av Butterfly:

Vad skiljer annars Express och Extreme? Ljud i Express och USB i Extreme?

Ja och möjligheten att vidarekoppla med ethernet som finns i extreme men saknas i express. USB innebär ju även extern hårddisk över nätverket.

Ursprungligen av henkebarn:

Ja och möjligheten att vidarekoppla med ethernet som finns i extreme men saknas i express.

Airport Express 802.11N med software version över 7.3.1 har nåt som dom kallar för "ProxySTA". Detta innebär en checkbox "Allow ethernet clients" när man kör den i wlan client läge. Med icke N varianten går det också att tillåta klienter via ethernet men endast i WDS läge.

Källor:
* DSC: Apple Airport Express Configurations
* Macworld | Review: AirPort Express (802.11n) Base Station

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 00:05
Ursprungligen av Butterfly:

Så den kommer inte ändras och få "riktiga" N istället för bara draft n?

Fast som jag förstår det så är det ändringar som kommer behöva göras i mjukvaran, inte hårdvaran.

Finfint, kan jag köpa med gott samvete då.
Tackar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 23:21
Ursprungligen av Butterfly:

Finfint, kan jag köpa med gott samvete då.
Tackar!

Jag är inte 100%. Så du vet.

Är Express värt sina pengar på 895kr?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Är Express värt sina pengar på 895kr?

Upp till var och en, jag betalar för ljudutgången.

Jag hoppas på att de släpper en uppdatering på den som möjliggör att koppla in en usb hårddisk i usb ingången. Då kunde man ha en nätverksdisk där, precis son med airport extreme routern.
I dagsläget är det bara skrivare som fungerar. Det borde bara vara att fixa med mjukvara. Jag vet i och för sig inte om porten är 2.0 usb, men det borde det ju vara.
Troligen är det väl så att apple inte vill att den ska bli "för" bra och konkurrera för mycket med extremen...

Ursprungligen av wallraff:

Jag hoppas på att de släpper en uppdatering på den som möjliggör att koppla in en usb hårddisk i usb ingången. Då kunde man ha en nätverksdisk där, precis son med airport extreme routern.
I dagsläget är det bara skrivare som fungerar. Det borde bara vara att fixa med mjukvara. Jag vet i och för sig inte om porten är 2.0 usb, men det borde det ju vara.
Troligen är det väl så att apple inte vill att den ska bli "för" bra och konkurrera för mycket med extremen...

Du vill nog knappast låta den där processorn prata USB Mass Storage och leka filserver, krävs lite mer muskler än vad express har för att ge anständiga prestanda. Redan AirPort Extreme har det ju lite kämpigt på den fronten (även om den klarar sig bra jämfört med andra), och med ännu klenare hårdvara borde det gå rent plågsamt segt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-01 13:50

Tror inte att apple kommer ge oss möjlighet att koppla in hårddisk i expressen, tyvärr.

Jag har en extreme som router och köpte en gammal express bara för ljudet.

1
Bevaka tråden