Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMware fusion- glomt mitt losenord for inloggning till windows xp?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

HEJ ni som har erfarenhet!
jag har installerat wm ware fusion och anvander det lyckligt tom i dag nar mitt windows ville gora en automatisk uppdatering och startade om datorn.
nu skulle jag for forsta gangen logga in till windows xp, men jag har ingen aning om vad mitt losenord ar? som "administrator" ska jag kanske veta det, men jag kan inte komma ihag att jag overhuvudtaget angivit ett losenord. finns det nagot satt att ta reda pa sitt losenord for inloggning till windows xp? (jag kor en macbook och anvander wm ware fusion till windowsbaserade program.)
tack!

Finns en massa password recovery utility's man kan köra.
Men en gratisvariant är: Offline NT Password & Registry Editor
Annars har du ERD Commander. Du bootar på den och resetar ditt lösenord.

Har dock aldrig kört dessa på en virtuell maskin men det borde fungera

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-09-30 18:24

Om du inte satt något lösenord bör det inte heller vara något lösenord.
I en svensk utgåva heter användaren Administratör och i en engelsk utgåva heter det Administrator.

Om du fortfarande inte skulle komma in finns det verktyg man kan använda för att knäcka lösenordet. Detta kräver en bootskiva i stil med Ultimate Boot CD.

tack för all info, jag ska prova mig fram och se om det funkar.

om inte, vad är ERD commander och hur får jag tag på det?

varmt tack!

2005 är den senaste versionen från winternals. MS har köpt upp dom verkar det som. Men får du tag på 2005 så funkar det utmärkt på XP och neråt (en bit iaf)

1
Bevaka tråden