Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brick - Apple’s First All-Screen Laptop?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-30 09:33

Om jag förstår rätt, är detta lite fria funderingar baserat på rykten och på patenter samt nuvarande teknik apple har.

Jag gillar tanken iallafall! Och tror att det inte är omöjligt att något sådant kommer, kanske inte imorn, men om 2-3 år?

Cult of Mac Blog Archive Hoping Apple’s ‘Brick’ Is First All-Screen Laptop

Även: What is 'The Brick?' | 9 to 5 Mac

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-30 16:56

Jadu! Den där All Screen Laptop såg fiiiin ut
Vill ha..

Yes!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-30 17:00

Är väl en 10 år sedan det var aktuellt med en liknande pryl bland ryktessajterna. Men den är fortfarande intressant.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-30 17:08

Skillnaden om du tar 10år mot idag är ju att det inte är något nytt egentligen, det är ju två större ipod touch bara... så känns aningen mer realistiskt att det skulle dyka upp...

Har inte läst ovanstående länk för jag tror knappast att Apple, ens för att dölja en ny produkt av det slaget, skulle kalla den "brick". Har däremot sett lite på bla. Tuaw om att vissa återförsäljare fått ett mail från Apple som instruerat dem att ta bort allt skyltmaterial om AppleTV och alla AppleTV.

Med tanke på att A-TV nog inte säljer särskilt bra någon annanstans än möjligen i de länder där man kan köpa film och TV via iTS och med tanke på att de flesta hellre väljer en Mini för att köra den som en typ av Mediaserver så känns det mer troligt att det kommer någon slags uppdatering av A-tv. Kanske rent av en produkt som slår samman A-tv med Minin...

Rumor: Is the Apple TV being replaced? - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

Men som sagt vi kan alla ha fel och "brick" kan i själva verket vara en ny tegelstensstor strömdosa att koppla in alla Macprytlar i :)...

När det är nyhetstorka haglar ryktena

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-30 17:48

What is 'The Brick?'
This is a brick!

"And why’s it called “Brick”? Because it smashes Windows!"

Ytterst tveksam teori En dator krossar inte Windows. Ett OS gör det. Fast iofs, kanske första Macen sedan Intel-övergången som inte kan köra Windows? Och så väntar man sig en riktigt storsäljare?

Njae, jag tror inte att the Brick är en dator med skärm. Tror mer på en riktigt liten Mac Mini utan DVD-läsare. Bara en on-knapp. Bara Wifi, bara 1 USB, 1 FW 800 (bakåtkompatibel) och en mini-DVI. Specar som liknar MacBook Air är väl inte orealistiska? Av smeknamnet framgår det att formen inte är kvadratisk utan rektangulär. Kanske ser den ut som en Time Capsule eller AirPort Extreme som delats på mitten? Gjorde en egen lite mockup, bara för att jag inte har något bättre för mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 16:32
Ursprungligen av henkebarn:

"And why’s it called “Brick”? Because it smashes Windows!"

Ytterst tveksam teori En dator krossar inte Windows. Ett OS gör det. Fast iofs, kanske första Macen sedan Intel-övergången som inte kan köra Windows? Och så väntar man sig en riktigt storsäljare?

Njae, jag tror inte att the Brick är en dator med skärm. Tror mer på en riktigt liten Mac Mini utan DVD-läsare. Bara en on-knapp. Bara Wifi, bara 1 USB, 1 FW 800 (bakåtkompatibel) och en mini-DVI. Specar som liknar MacBook Air är väl inte orealistiska? Av smeknamnet framgår det att formen inte är kvadratisk utan rektangulär. Kanske ser den ut som en Time Capsule eller AirPort Extreme som delats på mitten? Gjorde en egen lite mockup, bara för att jag inte har något bättre för mig

Jag undrar hur många som skulle köpa en sådan: en vit tegelsten med  på och ha som tex bokstöd. Det kan tom bli ganska snyggt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-01 09:38

Henkebarn: Namnet Brick i sig låter mer som det du pulade ihop ja!
Hade varit riktigt nice faktiskt.

men tror även på en skärm-dator, dock inte på namnet brick kanske...
Men inom 2 år!

Ursprungligen av Patbos:

Henkebarn: Namnet Brick i sig låter mer som det du pulade ihop ja!
Hade varit riktigt nice faktiskt.

men tror även på en skärm-dator, dock inte på namnet brick kanske...
Men inom 2 år!

Det är ju Apple vi pratar om så det blir ju en iBrick i så fall....

  • Medlem
  • 2008-10-01 11:51
Ursprungligen av Patbos:

Om jag förstår rätt, är detta lite fria funderingar baserat på rykten och på patenter samt nuvarande teknik apple har.

Jag gillar tanken iallafall! Och tror att det inte är omöjligt att något sådant kommer, kanske inte imorn, men om 2-3 år?

Cult of Mac Blog Archive Hoping Apple’s ‘Brick’ Is First All-Screen Laptop

Även: What is 'The Brick?' | 9 to 5 Mac

Vad är Brick för nåt? Skapa inte trådar som inte beskriver problemet eller frågeställningen ens i själva inlägget. Se till att börja med till att det går att begripa frågan utan att gå vidare till externa länkar, och skriv även rubriker som tydligt beskriver detta ämne.

Vad handlar det om?

Admin

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-01 12:14

Förlåt?!

"Hoping Apple’s ‘Brick’ Is First All-Screen Laptop" tyckte jag sa nog, sen att ordet i sig har cirkulerat en hel del med ville jag höra lite åsikter om... men ja, ta bort tråden om det inte stämmer med vad ni vill ha?

  • Medlem
  • 2008-10-01 12:54

Tråden är intressant, men otydlig även om man är ganska intresserad. Ändrar rubriken från "Brick".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-01 13:24

tackar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-01 20:31

Det sägs ju att det handlar om något den 14ë oktober... "its all about the brick".

Får se hur rätt/fel det är.... fördelen är ju att väntan inte är så lång iallafall...

Tror mest på detta: Wireless USB hub (brick?) to hit MacBooks next month? | Computerworld Blogs

Lysande pryl. Kom hem, ställ datorn på skrivbordet; BOOM CD-läsare, extern hårddisk, extern skärm (USB-driven) osv inkopplat.

Men vem vet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 22:18
Ursprungligen av Leftrustle:

Tror mest på detta: Wireless USB hub (brick?) to hit MacBooks next month? | Computerworld Blogs

Lysande pryl. Kom hem, ställ datorn på skrivbordet; BOOM CD-läsare, extern hårddisk, extern skärm (USB-driven) osv inkopplat.

Men vem vet.

Skulle så klart vara fantastiskt!

Hur menar du nu med USB-driven extern skärm?

Ursprungligen av zAjben:

Skulle så klart vara fantastiskt!

Hur menar du nu med USB-driven extern skärm?

Finns skärmar som kopplas via USB, inte DVI-port eller liknande.

Wireless-USB vore modellen för en sådan Brick, medgör 480Mbps inom 3 meter.

Kanske är en så'n här: MacMod.com - Your Mac Modification HQ - Bricked Mac

Ursprungligen av Leftrustle:

Tror mest på detta: Wireless USB hub (brick?) to hit MacBooks next month? | Computerworld Blogs

Lysande pryl. Kom hem, ställ datorn på skrivbordet; BOOM CD-läsare, extern hårddisk, extern skärm (USB-driven) osv inkopplat.

Men vem vet.

Det låter som en liten AirPort Express med inbyggd, aktiv USB-hub (det vill säga strömförsörjd), bakåtkompatibel Firewire 800 och vem vet - kanske AirTunes också?

En lysande sak i så fall! Tänk er en MacBook Air UTAN portar över huvud taget! Kan ju bli hur tunn som helst!

Kanske kan Apple meka med mjukvara så att man kan koppla Brick till en Tv med USB, precis som man kan göra med en digitalkamera, och spela upp filmer från iTunes och få samma förskjutning på ljud som bild? Kanske kan det finnas en DVI- eller kanske till och med HDMI-utgång?

I så fall älskar jag Brick!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-02 13:03

Fast skärm via USB är ingen höjdare... drar mycket kraft och laggar lite.
men för kontorsjobb funkar det nog.

Tror mer på tangentbord, mus, skrivare osv osv...
Ställa datorn på skrivbordet och börja jobba

Hur funkar wireless usb? kan man koppla en sändare till sina befintliga usb-saker? eller måste det vara trådlöst integrerat början?

Midiklaviatur och sånt hade ju varit guld och det "bara funkade" när man ställer dit sin dator

Ursprungligen av Patbos:

Fast skärm via USB är ingen höjdare... drar mycket kraft och laggar lite.
men för kontorsjobb funkar det nog.

Tror mer på tangentbord, mus, skrivare osv osv...
Ställa datorn på skrivbordet och börja jobba

Hur funkar wireless usb? kan man koppla en sändare till sina befintliga usb-saker? eller måste det vara trådlöst integrerat början?

Midiklaviatur och sånt hade ju varit guld och det "bara funkade" när man ställer dit sin dator

Funkar precis som en USB-hub, men huben är trådlöst kopplad till datorn. Koppla in allt med sladd till huben, koppla huben sladdlöst till datorn.

Här är en: Belkin : Wireless USB Hub

Men då krävs en dongel; inbyggt vore fint.

Ursprungligen av Leftrustle:

Funkar precis som en USB-hub, men huben är trådlöst kopplad till datorn. Koppla in allt med sladd till huben, koppla huben sladdlöst till datorn.

Här är en: Belkin : Wireless USB Hub

Men då krävs en dongel; inbyggt vore fint.

Går det snabbare på det viset än om man kopplar en USB-hub till AirPort Extreme?

Ursprungligen av henkebarn:

Går det snabbare på det viset än om man kopplar en USB-hub till AirPort Extreme?

Ja, Airport Express kör Wi-Fi, max överföring 108Mbps. USB Wireless har 480 Mbps.

Ursprungligen av Leftrustle:

Ja, Airport Express kör Wi-Fi, max överföring 108Mbps. USB Wireless har 480 Mbps.

Gottis.

Fattar dock inte ett skit utav The second 'Brick' clue | 9 to 5 Mac

Jag tror det är en Iphone som är brickad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-03 12:43

Makes no sence... men ja... kan vara "trådlöst" dom syftar på? om man ska dra det lite långt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 13:26

intressant är det i alla fall

Enligt 9to5Mac är det en tillverkningsprocess som avses. Apple har helt enkelt byggt en egen fabrik där man fräser ut macbooks ur aluminiumklossar (bricks). Låter otroligt men de är rätt säkra på sin sak.

The 'Brick' is... | 9 to 5 Mac

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Enligt 9to5Mac är det en tillverkningsprocess som avses. Apple har helt enkelt byggt en egen fabrik där man fräser ut macbooks ur aluminiumklossar (bricks). Låter otroligt men de är rätt säkra på sin sak.

The 'Brick' is... | 9 to 5 Mac

Det är lite lustigt det de håller på med på "9 to 5". Påminner lite om MacHeist med dess kryptiska meddelanden och skumma bilder. De har nog snott idén därifrån

Bevaka tråden