Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hdmi-utgång till nästa Macbook pro?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan det vara realistiskt att Apple trycker in en Hdmi-utgång i nästkommande Macbook el Macbook Pro? Känns ju som att det vore ett steg i rätt riktning när fler och fler externa prylar kör Hdmi. Samtidigt har ju Apple sin Time Capsule, så...

Inte troligt eftersom "vanliga" datorskärmar fortfarande kör DVI.

  • Oregistrerad
  • 2008-09-30 16:02

Apple ligger ju i framkanten vad gäller ny teknik. Däremot ser ju apple stor skillnad på sina datorer och sin "entertaiment" sida.

Om det blir någon ny datorport så blir det nog displayport snarare än HDMI. Fast jag tror inte dom skulle göra något av detta om det inte kom nya CinemaDisplays som hade displayport eller hdmi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-30 22:34

Vad synd. Hade gärna sett HDMI-port. Väldigt bekvämt att skjuta ut bilden till tvn när man sitter framför den.

Tänkte låna tråden lite och ställa en relaterad följdfråga; Vad tror ni om eSATA kontakt på ny variant av MBP? Verkar ju vara ruskigt mycket snabbare än Firewire, och billigare?

Nu är inte MBP tänkt att köras mot en TV, det finns DVI-HDMI kontakter.

eSata hmmm nja Apple gillar Firewire.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 09:20

Vad är "vanliga" skärmar i det här sammanhanget? Jag gjorde en snabb koll på prisjakt och fick upp 112 skärmar med HDMI-stöd så det börjar bli allt vanligare. Flera kompisar som fortfarande är fast i PC/windows-träsket har HDMI på både dator och skärm.

-Jimmy

Ser man på. Den som lever får se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 09:44

Jag tror jag kollade upp det där för diskussionenen http://www.99.se/aktuella-rykten/240741-helt-design-p-macbook-macbook-pro-7.html och hdmi-dual link stöds inte för de allra högsta upplösningarna (30" ACD) så av den anledningen verkar det inte så troligt.

Det där förstår jag för övrigt inte riktigt, eftersom dvi-dl som gränssnitt är långsammare än hdmi.

  • Oregistrerad
  • 2008-10-15 18:57

Gammal tråd men jag måste ju skryta lite med att jag hade rätt i allt jag skrev

You are the man! Klockrent.

Ursprungligen av studiox:

Gammal tråd men jag måste ju skryta lite med att jag hade rätt i allt jag skrev

1
Bevaka tråden