Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

den hittar inte cd-skivor m.m.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Är ny medlem i detta forum och frågan är säkert omdiskuterad sedan tidigare, men jag ställer den igen.

Lyckades föra in en miniDVD i min iMac och lyckades pilla ut den igen, efter många försök. När jag senare ville bränna en CD-skiva så blockerades ingången, men till slut lyckades jag "forcera" in en CD-skiva, vilket resulterade i att denna ej heller kunde matas ut (brände dock ingen skiva)

Efter mycket lirkade och läsande i olika forum och modeller och omstartningar fungerar nu själva CD-inmatningen och utmatningen.

Det som har hänt är dock att den lyckas mata in CD-skivor och mata ut via eject-knappen. Däremot verkar den inte kunna läsa några CD-skivor, den står bara å surrar och efter ett tag spottar den ut CD-skivan igen. Har provat olika CDskivor, både brända, musikskivor och DVD.

Min iMac är en 20-tums, garantin gäller fortfarande.

Några tips och tricks? Är det till att skicka in den för lagning eller finns det andra genvägar.

Tacksam för svar

In för lagning.

Ser ingen annan lösning.

Välkommen hit förrresten, ta gärna omvägen om "Presentationer" och skriv lite om dig själv och fixa en liten Avatar.

troligen har laserlinsen/pickup'en ruckats ur sitt läge. Det bästa du kan göra är att följa Goflorps rekomendation och lämna in den på garantireparation - om det nu täcks av garantin vill säga.

Tack för svaren. Ska skicka in den för lagning. Å se till att det går på garantin.

kom ihåg att OM den bara dött så är DE tvungna att kunna bevisa att du brustit i aktsamhet genom att peta in en singel-cd....

Om ingen talar om det alltså...

... japp, hade inte tänkt det. Har läst på min konsumenträtt igen om omvänd bevisbörda vid garantier.

Bra att du galoppa hajjen,....

Do you Shark?

eehhh.. jag tror det

1
Bevaka tråden