Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säljer eller vill jobba med idé

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-09-29 20:18

Hej, jag heter Gabriel Jönsson och har en ide om att skapa en ny trendig internet hemsida
Jag har en ide som inte har utförts innan och skulle vilja göra denna verklig. Tyvärr så har jag inte så mycket kunskap inom att göra bra hemsidor som skulle kunna funka till detta. Om någon är sugen på att höra idéen, helst någon som är sugen på att dra in lite cash. Tyvärr kan jag inte betala någon än men, det kommer in pengar tillslut.
Email: gabrieljonsson@me.com
MSN: gabriel.loading@gmail.com

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-09-29 21:01

Här är förklaringen till hemsidan
http://seesmic.com/?#/video/BR3lLpW5Ym/watch

pliiiis...

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-09-29 21:30

Jag har sett din video, men jag fattar inte. Vad har du tänkt dra in pengar på och varför skall jag skapa ett konto på sidan? "What´s in it for me?"

/M

Inget illa ment, men du måste jobba på engelskan. Förstod knappt vad du var ute efter.:tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 21:44

Berätta mera, grunden till konceptet, och hur det ska finansieras.
Vem betalar vad till vem liksom, så tar vi det därifrån.

/Tangen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-29 23:32

Ganska så jättemycket oförståeligt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-29 23:41

Solklart ju:
"Hello kevin rose and seesmic. This is my idea of the week its called pass it on. Its a social networking website, where you make 'tasks' pass it on is all about the tasks. We take an example, Kevin logs on to the site and he will see a map. If he lives in sthockholm, sweden he will se all the persons living there, walking on the street, sitting on a café. Kevin wants to create a task called Coca Cola. Coca cola is about buying a coca cola and giving it to a random person on the map. Then the random pers2on called smith will buy a new one and give it to sombady eles on the map and so on."

Man får lite sköna uppdrag, att köpa en coca cola, som jag sen ska ge till en random lirare på stan, sen måste han göra samma sak?

Kedjebrev a la 2008. HUR ska den hemsidan tjäna pengar, via annonsering?
Känns som en sida som kommer hamna under ostfrallans länktips på skumma hemsidor.

Rätta mig om jag har fel...

Han ska sälja alla coca-colorna han får in.
Duh!

Det kan vara rätt så kul, om man har sett filmen Pay it forward, och är lite naiv. Visst, köper person A en cola och sedan ber person B att köpa pommes, som i sin tur ber person C att leverera det till trådskaparen så är han inte längre hungrig och det är kul att be varandra utföra tjänster, men det är nog svårt att motivera folk att göra det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-30 08:59

Med andra ord har han ingen idé, utan han har sett någon annan som hade en idé somhan nu tänkte göra om till Internet.

MEN spåna ett par varv till, försök även att lägga till en dimension som innefattar någon typ av eknonomi.

Inte okej att kalla mediokra Hollywood-filmer för sin egen idé.

Ursprungligen av Tantalos:

Inte okej att kalla mediokra Hollywood-filmer för sin egen idé.

'Pay it Forward' medioker????

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-30 12:21
Ursprungligen av Tangen:

Med andra ord har han ingen idé, utan han har sett någon annan som hade en idé somhan nu tänkte göra om till Internet.

Lite offtopic, men väldigt värt ändå!

Sök på "Fredrik Hären Kunskapens dag" på youtube!
Han pratar om ideer, att allt redan är påkommet. Istället handlar det om att ta två ideer och slå ihop till en ny... Appropå att alla redan har gjort allt!

4-5 delar tror jag som alla ligger uppe på youtube, bästa halvtimmen du kan slösa bort i ditt liv!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-30 19:08
Ursprungligen av Patbos:

Lite offtopic, men väldigt värt ändå!

Sök på "Fredrik Hären Kunskapens dag" på youtube!
Han pratar om ideer, att allt redan är påkommet. Istället handlar det om att ta två ideer och slå ihop till en ny... Appropå att alla redan har gjort allt!

4-5 delar tror jag som alla ligger uppe på youtube, bästa halvtimmen du kan slösa bort i ditt liv!

Absolut, jag har bra koll på honom han jobbar med polare till mig, och jag har sett honom på föreläsningar. Han har ett vettigt resonemang, men jag tycker inte han har helt rätt i alla fall.

Hur som helst tycker jag att han ska fila på idéen, vilket jag också ville att han skulle.

/Tangen

ang Fredrik Hären.

förbannat bra! alla bör kika det! mycket bra underhållning.

1
Bevaka tråden