Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVI-I skärm till Macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-28 20:19

Hej

Funderar på att köpa en skärm med DVI-I till min macbook. Jag undrar om apples adapter (mini-DVI-DVI) är kompatibel med DVI-I och om man får ut full upplösning med den. Är det någon som har erfarenhet? Vill inte köpa en dyr skärm och endast kunna använda VGA.

Tacksam för svar,

//Batte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 21:49
Ursprungligen av batte82:

Jag undrar om apples adapter (mini-DVI-DVI) är kompatibel med DVI-I och om man får ut full upplösning med den.

jajamen, det fungerar så bra så!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-28 23:39
Ursprungligen av bengtb:

jajamen, det fungerar så bra så!

Är det verkligen så? Jag köpt idag en mini-DVI - DVI adapter och min tv har DVI-I.
Det vill säga:

Men mini-DVI-DVI saknar hålen för den fyra små plupparna, det vill säga DVI-D:

Jag kan alltså inte ens pressa in min DVI-I kabel in i apples mini-DVI.

Kan passa på och slänga in en fråga: Hur gör jag? Kan jag köpa en adapter till som kanske kör DVI-I > DVI-D?

En DVI-I port klarar av alla olika typer av DVI kablar. Det du behöver är en DVI-D kabel så behöver du inte någon adapter eller liknande.

/Adam

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-29 21:09

Så bara för att klargöra, en DVI-I går att koppla till en mini-DVI utan annan adapter?
Skärm till macbook?

/Batte

Nej du behöver alltid ha en mini-DVI till DVI eller VGA då det är en "standard" som apple har hittat på. Det du behöver är en mini-DVI -> DVI och en DVI-D kabel.

En tv med DVI-I betyder att den kan ta digital och analog signal på den porten,

/Adam

1
Bevaka tråden