Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av SMS - SE W960

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-28 23:19

Har som rubriken antyder en SE W960, tycker det är en kanontelefon men det finns en sak som jag saknar. Jag skulle nämligen vilja ha möjligheten att stänga av SMS-funktionen, både utgående och inkommande. Någon här kanske vet om det finns nåt litet prog eller nåt hack man tillämpa för att avveckla detta otyg från min telefon. Tips mottages tacksamt.

Ta bort numret i SMSC.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-29 17:53
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Ta bort numret i SMSC.

Det gjorde tyvärr ingen nytta mot inkommande SMS så kom igen och ös på med mera ideer

Jag tror att man kan be sin operatör att stänga av smsfunktionen. Men du kanske vill kunna sätta på och stänga av lite då och då, inte fimpa permanent?

Av ren nyfikenhet: Varför vill du stänga av sms?

Lycka till / Max

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-30 09:21

Varför? Jo det är enkelt, jag hatar helt enkelt SMS. Det vore bara så skönt att slippa ha med SMS att göra.

du får la köpa en sån där telefon som farsan här; Doro nånting. Den HAR inte SMS.
Telefonen i övrigt är kanonbra.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-30 11:40
Ursprungligen av Goflorp:

du får la köpa en sån där telefon som farsan här; Doro nånting. Den HAR inte SMS.
Telefonen i övrigt är kanonbra.

Nja det låter ganska ointressant, men jag hittade det här lilla programmet efter mycket letande SMS Spam Manager - WebGate JSC. SMS filtering application. Stop the junk, advertising and unwanted messages! verkar funka ganska bra faktiskt. Vi får se i helgen när delar av min bekantskapskrets förvandlas till fjortisar och inte kan kommunicera på något mer avancerat sätt än med max 160 tecken åt gången

1
Bevaka tråden