Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spectrasonics Omnisphere!!

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-24 19:57

För första gången i mitt liv längtar jag till hösten mitt i vintern....

http://www.spectrasonics.net/omnisphere_teaser/

Looooooovande.

Helt sjukt!!! Undrar vad den kommer att kosta!

499 dollar/ 399 Euro är det tänkta priset.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-01-25 14:39

Vill ha!

haha, we set a piano on fire and sampled it

Ursprungligen av krossgrus:

haha, we set a piano on fire and sampled it

Hehe, precis. Galet. Men nu vet man vart man ska vända sig när man behöver ett brinnande piano till sin senaste hit.

**ojojoj***

När skall det ta slut??? Villha begäret växer och växer....det kommer något som slår det gamla hela tiden.......jaja, dags att bita i det beryckade sura....

*ja ibland får man vara bitter/avundsjuk/längtansfull/ osv *

Mvh

Nu har ju inte jag använt dom tidigare men jag blev inte alls impad av det här.. mer i så fall av deras säljkunskaper, smart upplagt med skönt vrickat grundmaterial så man blir nyfiken men det jag hör är egentligen mestadels rätt trist i mina öron.

(..tänkte det kan va skönt att höra lite neg så slipper ni få sommaren förstörd iaf)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 14:52

Hmm, inspirerande med kreativ sampling. Men det var väldigt luddigt vad Psychoacoustic sampling verkligen kunde göra.

Sen är det väl alltid så att det är tuffare att själv sampla ett brinnande piano än att köpa en plugin med ett preset av ett brinnande piano..................

Hur som helst så är det intressant med nya instrument som inte bara försöker låta som någon som redan finns!

Jo men visst. Om det är ett smidigt sätt att själv kunna sampla sin favoritglödlampa och få upp ett vettigt instrument av det utan alldeles för mycket jobb så kan det ju vara himla skoj! Bara känner att om det är så fantastiskt kanske man borde få höra lite fler fantastiska ljudexempel och se färre fantastiska utlägg om hur bra det är.

http://www.spectrasonics.net/omnisphere_teaser/

Nytt avsnitt uppe. En del syntporr med för de som gillar det. Bland annat en Moog Modular. Det handlar om arpeggiatorer. Omnisphere kommer in efter ca 4 minuter. Fläsk!

Nästa avsnitt kommer 22 april.

Efter att ha sett det senaste avsnittet "Episode 6 - The Browser" så förstår jag alla analognördar här på 99.se/musik. Helt plötsligt ville jag slänga ut datorn och ratta på riktiga saker. Det kanske inte riktigt var Spectrasonics tanke med videon, men om man visar så vackra och läckra instrument så känns mjukvaru-prylar rätt trist så de får skylla sig själva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 08:33

Hej ...jättelänge sedan jag var här....en låt som jag och en kompis gjorde för en Spectrasonic Omnisphere looptävling där man kunde ladda hem en del loopar och sedan sätta in dom i en egen komposition....kul iaf att samarbeta och där man blev nöjd med slutresultatet....

http://www.99.se/egen-musik/246028-picture.html

Kom gärna med lite konstruktiv kritik....
Allt gott / karl

Senast redigerat 2008-07-01 08:44

Svensken Rickard Borggård var en av vinnarna i Omnisphere-tävlingen, ingen på 99.se eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 14:55

Jag vann!

Ser fram emot Omnisphere i september! Är oerhört glad över att tillhöra en av vinnarna i tävlingen. Kolla in min myspace, MySpace.com - Rikard Borggård - Stockholm, SE - Experimentell / IDM / Electronica - www.myspace.com/rikardborggaard

  • Medlem
  • 2008-08-04 15:42

RikardB: Ah, där var du! Grattis!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 15:44

Tackar och bugar

Ursprungligen av någon på gearslutz:

I think I just heard a sound...the sound of 10,000 "commercial music composers" sighing with relief as their next 10 projects, library albums or whatever have been scored for them. Layer sound A with sound B, add loop A, duplicate 4 times. Print, rinse repeat.

hehe.. det är något i stil med mina första tankar om omnisphere
5 dagar kvar innan det släpps! Många som ska tälta utanför 4sound?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-09-10 12:21

Tälta, njae...men köpas ska det...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-10 12:31

@Volle: Det är väl det första man tänker om nästan alla spectrasonics produkter

Läste om det i Sound On Sound. Fattade inte riktigt det storslagna, mer än att det var ett stort bibliotek, med lite annorlunda ljud.

Vad är det som är nytänkande med själva motorn?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-10 14:33

[ Najs för oss med slö uppkoppling: Man kan tanka hem alla previews som Podcasts och sedan 'titta på film' när man slipper oroa sig för en videoström som 'aldrig' kommer ]

Givet köp (= uppdatering) för alla med Atmosphere förstås, löjligt stort ljudbibliotek, mycket smart sätt att försöka stävja all fultankning som en adderad bonus till Spectrasonics. Själv är jag inte lika övertygad, men ändå rätt nyfiken.

~ ~ ~

Gah. Avsnitt 7 är 303 Mb stort, käre du värld. Var köper man billigast hårddisk?

Imorgon är det dags.

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-09-24 09:38

Läser många "wow" reaktioner på nätet från folk som har hunnit test den. Omni verkar helball!
Ett användarforum har just satts upp - OmniTalk - http://omnitalk.lightbb.com/

  • Medlem
  • 2008-09-24 18:42

Fick ett email igår från Magnus på musikcentralen med denna ämnesrad: Omnisphere skickas imorgon!!!

Kommer att blir roligt att meka runt med O.

Tack för tipset om OmniTalk, Casar.

Vajert.. men ack vilka priser. Får sälja katten.

  • Medlem
  • 2008-10-18 20:36

Nån som köpt och testat? Utlåtande?

Jag är jäkligt sugen eftersom Spectrasonic aldrig gjort mig besviken förut. Får se hur det blir med ekonomin iom att en polare som är over there hittade en EWQL-box med en massa godis i på nån super-rea. Även om det var snorbilligt så var det inte direkt gratis.

Men jag är övertalbar så få höra glada adjektiv nu!

/Mein

  • Medlem
  • 2008-10-20 20:12

För att svara på min egen fråga så verkar den jäkligt massiv och enormt komplex efter vad jag sett på bl.a youtube. Möjligheterna är nästan obegränsade och det är faktiskt det som skrämmer mig lite. Jag har redan nu problem med att slutföra någonting i min lilla hörna, speciellt sedan jag slutade med att ta små uppdrag. Hur ska det då inte bli om man får in en synt som aldrig blir klar?

Sen verkar den nästan behöva en egen dator vad jag sett bland kommentarerna.

Njae, jag avvaktar nog ett tag till. Jag har ändå haft köpnojja ett tag nu så det blir lugnt fram till jul.

/Mein

Bevaka tråden