Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99Mac-Pub/STHLM den 28:e Feb.-Info HÄR!

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okidoki!
Så här ser det ut till nästa 08:a-träff, pojkar och flickor.
Fram med anteckningsblocken nu!

Plats: Kolingen/Engelen
Datum: Fredagen den 28:e Februari
Tid: 18.00
´Vägbeskrivning´: Kolingen ligger i utkanten av Gamla stan, Kornhamstorg 59 B. T-Bana: Gamla Stan.

Först kommer man in till Pubavdelningen, fortsätt förbi den och häng av er (om ni vill) vid klädhörnan, gå sedan rakt fram förbi lite bord och sedan ned för trappan till en lokal som kallas för "Mys" om ni inte skulle hitta och vill fråga var vi sitter.

Där har vi ett alldeles EGET område med bord och stolar som har plats för över 30 pers.

Går ni upp igen för att beställa dricka är det bara att göra det i Puben ni nyss gått förbi.

Chefen jag talade med var mycket tillmötesgående och generös så jag lovade att passa vidare kommentaren till er som kommer att beställa mycket
Det är stället värt iom att vi får vara i lokalen HELT gratis!

VÄLKOMNA!

/Gambit

[ 11. mars 2003, 20:26: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-25 18:40

Halleluja Gambit! Kolingen på Kornhamnstorg låter jättebra. Det kanske kan bli vårt stamlokus: "99mac Stammtisch"?

Jasså, Kolingen.. Det är väl trevlig "finlandsbåt" stämmning på folket.. Hehe..

Rummet i fråga ligger lite avskilt från det övriga och brukar användas till studentfester. Trevligt dock.

Kan ju påpeka för er som är känsliga för rök att även om rummet i fråga inte kommer att rökas i så är det en dom rökigare ställena i stan.. Så håll er på ett ställe!

Ha det så kul.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-25 19:21

Anmäler mig härmed, och bokar in det i kalendern. Har nyheten kommit upp på 99mackalendern än? Det verkar inte så, men jag kan ju å andra sidan ha missförstått någonting! :rolleyes:

Skall bli trevligt!

Vänligen, Ylan

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Jasså, Kolingen.. Det är väl trevlig "finlandsbåt" stämmning på folket.. Hehe..

Kan ju påpeka för er som är känsliga för rök att även om rummet i fråga inte kommer att rökas i så är det en dom rökigare ställena i stan.. Så håll er på ett ställe!

Ha det så kul.

Jag kan säga att jag varit och provkollat ett flertal ställen nu och kan säga dig att det inte är lätt att hitta något som passar alla och samtidigt passar plånboken.

Att boka lokal kostar, likaså att behöva beställa mat om man väljer ställen där man måste äta för att få boka bord.

Röken hade jag åxå i åtanke då jag försökte hitta något.
Men det skall Gudarna veta att tills 2004 kommer det en fredagskväll (likasom alla andra dagar) att finnas rök på de flesta plejsen.

Fördelen med Kolinen är att du har mera rökigt på en del ställen och andra mycket mindre rökigt.

Jag ser fram emot att träffa alla härliga 99macare som kom förra gången

Durå, Christopher? Skall du inte komma?

/G

Tillägg:

Förmodligen kommer även denna gång Martin Björnström joina oss och har vi tur har han med sig någon/några roliga överaskning/ar i sin medhavda låda (kallar den härmed för LatchoLajban-lådan)

/G

[ 25. Januari 2003, 20:16: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-25 19:58

Powerböcker?!

De levereras inte till Sverige förrän om 7-8 veckor.
Dessutom...överaskning är väl inte överaskning om folk redan vet.
/G

[ 25. Januari 2003, 20:18: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gambit:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Jasså, Kolingen.. Det är väl trevlig "finlandsbåt" stämmning på folket.. Hehe..

Kan ju påpeka för er som är känsliga för rök att även om rummet i fråga inte kommer att rökas i så är det en dom rökigare ställena i stan.. Så håll er på ett ställe!

Ha det så kul.

Jag kan säga att jag varit och provkollat ett flertal ställen nu och kan säga dig att det inte är lätt att hitta något som passar alla och samtidigt passar plånboken.

Att boka lokal kostar, likaså att behöva beställa mat om man väljer ställen där man måste äta för att få boka bord.

Röken hade jag åxå i åtanke då jag försökte hitta något.
Men det skall Gudarna veta att tills 2004 kommer det en fredagskväll (likasom alla andra dagar) att finnas rök på de flesta plejsen.

Fördelen med Kolinen är att du har mera rökigt på en del ställen och andra mycket mindre rökigt.

Jag ser fram emot att träffa alla härliga 99macare som kom förra gången

Durå, Christopher? Skall du inte komma?

/G

Nopise boopsie.. Har faktiskt bättre saker för mig. Och nej, tolka det inte negativt nu

Seså..blir det "bara" jag, Ylan, David och Martin Björnström eller?

Sträck på er 08:or och visa vad ni går för nu.
Joina oss på en härlig träff med massor utav mac-snack, skitsnack, annat snack, handskak, kramar, prylar och öl/drinkar/cola!

Det är några veckor kvar men - hosta upp ett inlägg och tala om att ni kommer nu!

PS: Som STHLM´s-tjej hoppas jag att några utav er 08:a-systrar förgyller vår träff iom er närvaro som ni gjorde på första 99mac-träffen vi hade!

Skål för 99mac! Häpp!!

/G

[ 26. Januari 2003, 20:33: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Om inget oförutbestämt händer så kommer jag!

/Linus

Fler?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-27 20:07

I´m in!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-27 20:16

Gambit, jag försökte eposta till dig men fick följande meddelande:

Citat:

citera: Sorry, you are on this member´s ignore list. You cannot send a private message to this person.

Jag kommer den 28 februari.

Jag kommer!!!
T-son

En hel månad dit, men jag kommer också! Fjolldrinkar och babbel-saft till alla!

/Ola

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
En hel månad dit, men jag kommer också! Fjolldrinkar och babbel-saft till alla!

/Ola

Härligt Ola, ser fram emot en fjolldrink ihop med dig!

Strålande tider!

Fler, plz?

/G

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-01-28 20:12

Kommer.
(Jag är den skallige i grå skjorta bredvid Ola.)

Självklart kommer jag.

rolloq

Jag kommer - om jag får - eller törs.

Han kanske inte gillar militanta ickerökare?

Men, det kan inte stämma...han har ju slutat

PS: Om någon militant person ger sig på Nurell lovar jag och David (ellerhur, David!) att vara livvakter åt honom-promise. Vi ger denne militant på moppo!
/G

[ 28. Januari 2003, 20:55: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Aaaaah, nu börjar det likna något!

Ps: Nurell-törs?!? Vanurå? Äru rädd för någon elle? Trevligt att få se dig livs levande för första gången
/G

Du tyckte ju att jag var "a pain in the ass" för ett tag sedan, det kanske jag får sota för då.
Sitta med skägget i brevlådan, bita i det sura äpplet, samt få titta på medaljens baksida.

Man vet ju aldrig.
Jag är ju lantis också.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: David Molarin:
Han kanske inte gillar militanta ickerökare?

Har inget emot rökare, bara jag slipper själv.
(Fortfarande rökfri).

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Men, det kan inte stämma...han har ju slutat

PS: Om någon militant person ger sig på Nurell lovar jag och David (ellerhur, David!) att vara livvakter åt honom-promise. Vi ger denne militant på moppo!
/G

Det känns skönt att veta, då känner jag mig trygg. Ska höra med Hasse A också, han vill säkert komma han också. Men han röker filtercigaretter han.

Nänu, jälar
Det var ju med glimten i ögat jag skämtade och sa så. Dessutom var jag åxå med på ett hörn i att benämnas som "a pain in the ass".

Sitter du och muppsurar på det skämtet ännu?
*Gambit tar på sig silkeshanskarna och försöker se jättesnäll ut*

/G

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Nänu, jälar
Det var ju med glimten i ögat jag skämtade och sa så. Dessutom var jag åxå med på ett hörn i att benämnas som "a pain in the ass".

Sitter du och muppsurar på det skämtet ännu?
*Gambit tar på sig silkeshanskarna och försöker se jättesnäll ut*

/G

Det vet jag väl Gambit.
Men när jag vill har jag minne som en häst.
Jag surar inte alls, tyckte bara att det var lite kul.
Själv har jag ingen uppfattning om att jag uppträtt plågsamt, bara pinsamt, ibland.
Ska bli kul att se dig också och om du är lika snäll som du påstår.

*lägger huvet på sned och ser dummare ut än vanligt*

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-01-28 21:19

Nurell, du är inte plågsam. Snarare rättfram. Inget diplomatämne kanske...
Och inte ser du dum ut, min svärmor (63 år) tycker att du är jättesnygg!

Jag kommer oxå till Tjockhult (får jag lifta med dig Nurell) den 28:de. Ska försöka förtränga ciggaretterna några timmar.

Och, Gambit i silkeshandskar vill jag definitivt träffa!

Hasse

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Hasse A:
Nurell, du är inte plågsam. Snarare rättfram. Inget diplomatämne kanske...
Och inte ser du dum ut, min svärmor (63 år) tycker att du är jättesnygg!

Jag kommer oxå till Tjockhult (får jag lifta med dig Nurell) den 28:de. Ska försöka förtränga ciggaretterna några timmar.

Och, Gambit i silkeshandskar vill jag definitivt träffa!

Hasse

Låter bra det. Jag får väl hålla tillgodo med din svärmor, vad det verkar. Man är ju förbrukad och får nöja sig med det som dyker opp!
Jag trodde att du skulle köra, jag ska alltid annars vara chaufför i såna här sammanhang, börjar bli tjatigt.
Jag kan ju övernatta hos Mats om jag vill så kan du åka bäst fan du vill.

Bevaka tråden