Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of duty 4 till mac släpps 22 september?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-27 23:05

1 år efter pc-versionen - inte dåligt

Ursprungligen av Wire:

1 år efter pc-versionen - inte dåligt

Ja, det är snabbt jobbat (ironisk)

Hur var det med mac som spel plattform? Det känns som att apple missat tåget helt inom det området. men jag är glad att det äntligen kommer ut i alla fall. det kunde ju faktiskt lagts ner också.

en review här
Inside Mac Games Preview: Call of Duty 4: Modern Warfare

nya bud om när det släpps. inte en försening utan en tidigare release än väntat!
Släpps i usa den 15:e september.
Inside Mac Games News: Call Of Duty 4 Shipping September 15th

mitt grafikkort heter 8600 nånting i min MBP 17".
Läste kraven.

Går det bra eller går det som vanligt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-06 20:13

Antar att du har det 8600 512MB(?) och det lär ju räcka. Har ju 256MB RAM i mitt så jag borde ju oxå klara mig. Synd att man inte ser system specen någonstans..

systemspecen (kraven) på spelet nämner de på Macworld, systemspecen i datorn hittar du under Äpplet/"Om den här datorn", välj sedan "mer info"...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-06 20:47

Blir det native eller har dom en sån där rolig cider port som EA kör med?

Ursprungligen av Csoft:

Blir det native eller har dom en sån där rolig cider port som EA kör med?

jag letar efter några tecken på ciderisering men inget officiellt vad jag kan hitta i alla fall.

jag tycker spel på macen är hopplöst efter så alla steg i rätt riktning får man glädjas extra för cod4 är ett sånt exempel.

Uppdaterat...

specarna... KRÄVER LEOPARD och core2duo 2 Ghz! det är kanske cider som spelar roll? det lär inte "flyga" då..
Jag spelade ett demo av detta spel på en p4 2,8 och x1300 och det gick så varför skall macen ha sådana enorma prestanda? beror det på att macen har så stora skärmar och man räknar kallt med att man vill spela med högsta upplösning och xtra allt?

Aspyr - Products

Senast redigerat 2008-09-07 13:46
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-13 19:55

15 september?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-14 01:45

Hmmm får verkligen hoppas att det inte är ännu en ciderport...

Min gamla P4 3Ghz med X1600 fungerade att spela Windows varianten av COD4 så kraven tyder ju på att det blir cider...

Aaargh, inga livstecken?
Macoteket påstår sig ha det i butik den 18e, men på Amazons sida står det den 30e...
Och Aspyrs websida har inte uppdaterats, där står det shipping 15e men inte att det är "in stores".
Ngn som vet mer?
Har spelat det i Bootcamp på min MBP 2,3 och det flyter fint i 1440x900.
Hoppas det inte är cider portat.

http://www.amazon.com/COD4-Mac-major-bug/forum/Fx15UYBV5HAK2C7/Tx2TUCTSUN6BJUN/1/ref=cm_cd_ef_tft_tp?%5Fencoding=UTF8&asin=B00134G3AS

Dåligt... Hoppas de inte håller på och klyddar med massa SecuROM crap nu som EA håller på med, tror många kommer bli rasande om man kollade med hur mycket problem "Spore" gav (vet dock iofs inte om det var på PC endast, pga cider port).

Ursprungligen av mklackenstam:

Aaargh, inga livstecken?
Macoteket påstår sig ha det i butik den 18e, men på Amazons sida står det den 30e...
Och Aspyrs websida har inte uppdaterats, där står det shipping 15e men inte att det är "in stores".
Ngn som vet mer?
Har spelat det i Bootcamp på min MBP 2,3 och det flyter fint i 1440x900.
Hoppas det inte är cider portat.

Vad jag har sett så är det flesta spelen ciderportade numera.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Vad jag har sett så är det flesta spelen ciderportade numera.

Om det är cider portat är det ju pinsamt. Så lång tid det har tagit (och alla månader av förseningar) måste det nästan med säkerhet vara en riktig port.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-09-24 23:21

Detta är en riktig portning och ingen ciderportning. Aspyr portar alltid sina spel ordentligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-25 13:36

det är bara EA som kör Cider (Spore?) (och deras jävla DRM!!)

Någon som inte kan hålla sig som vill prova? berätta hur det gick!

Artikel om en ny nerladdnings tjänst från aspyr. Artikeln nämner att det inte funkar i sverige men i kommentarerna är det någon som påstår att det funkar ändå.
Aspyr lanserar ny spelportal - men inte för svenskar - MacWorld

kommentarerna

Aspyr lanserar ny spelportal - men inte för svenskar - MacWorld

kommnentaren av intresse.

Funkar fint...
2008-09-27 15:20

Jag har nu laddar ner COD4 funkar riktigt bra, flyter faktiskt bättre än i Windows på min iMac.

Sen när det gäller hur jag gjorde ser jag inget i deras avtal som säger att det bara är amerikaner som får köpa spelet. Det som står är att man ska se till att information man lämnar är korrekt, enda problemet är att man inte kan fylla i sverige som land... Det som inte stämmer då är momsen men det är ju en annan sak, som du får ta med skatteverket Har ett svenskt visa-kort och gameagent verkar inte kontrollera vilket land det kortet man betalar med är utgivet... Tänker inte skriva någon guide eftersom jag är osäker på om man bryter något avtal om man handlar där, men jag hoppas du förstår hur man gör

Först trodde jag att det inte skulle gå eftersom det bara gick att välja USA, Mexico eller Kanada som "Billing Adress" vilket jag kommenterade och fick IDG-artikelförfattaren att ändra sin artikel. Men sedan påpekade någon i kommentarerna att det gick i alla fall. Så nu laddar jag ner COD4 och betalade med mitt svenska VISA och är "bosatt" i Mexico.

55$(=365 kronor) är inte så farligt för ett spel, men nedtakningen är enormt seg. 1 dag och 9 timmar kvar i skrivande stund för 6,8 GB.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Först trodde jag att det inte skulle gå eftersom det bara gick att välja USA, Mexico eller Kanada som "Billing Adress" vilket jag kommenterade och fick IDG-artikelförfattaren att ändra sin artikel. Men sedan påpekade någon i kommentarerna att det gick i alla fall. Så nu laddar jag ner COD4 och betalade med mitt svenska VISA och är "bosatt" i Mexico.

55$(=365 kronor) är inte så farligt för ett spel, men nedtakningen är enormt seg. 1 dag och 9 timmar kvar i skrivande stund för 6,8 GB.

En full "rapport" om spel glädjen när glädje yran lagt sig en smula...?

Skall bli intressant att läsa. Så seg nerladdning då kan ju minsta lilla grej ställa till det, jag håller tummarna att det lyckas:)

som en parantes, det känns inte tryggt att man kan "luras" med ett visa köp... Tänk om det var någon annans/ett stulet visa som användes? Men jag hejjar på din nerladdning ändå

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Så seg nerladdning då kan ju minsta lilla grej ställa till det, jag håller tummarna att det lyckas:)

Nu när jag klev upp så var nedladdningen faktiskt klar. Måste ha gått snabbt under natten med andra ord. Jag har spelat lite "lätt" i en timme nu och tycker det fungerar väldigt smidigt på min iMac 24".
Men jag är ingen hardcoregamer så min åsikt är inte så välinformerad. Det senaste spelet som jag spelade ordentligt var Halo 1.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-28 13:26
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Nu när jag klev upp så var nedladdningen faktiskt klar. Måste ha gått snabbt under natten med andra ord. Jag har spelat lite "lätt" i en timme nu och tycker det fungerar väldigt smidigt på min iMac 24".
Men jag är ingen hardcoregamer så min åsikt är inte så välinformerad. Det senaste spelet som jag spelade ordentligt var Halo 1.

Är det en cider port och går det att spela mot PC versionen?

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-27 22:30

För att summera läget just nu: Finns spelet att beställa i "Sverige"?

Ursprungligen av Wire:

För att summera läget just nu: Finns spelet att beställa i "Sverige"?

Kanske kan gå att beställa från Macoteket isåfall och få det hemskickat när de själva får leveransen. (Står försenad leverans på lagersaldo) Kostar 399kr + frakt på macoteket tror jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-28 10:44

Aspyr Game store tittade jag också på men eftersom man får installera om spelet endast 3 gånger så är deras store ännu värre än steam. Nej tack då väntar jag på att få köpa från play.com.

//Rob

Hur är det att köra online? flyter det på?

När jag försökte spela counter strike via crossover games på min macbook pro så laggade det grymt i nätverksspelet..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 14:24

Jag kan inte köpa skiten! Det står att det är "Pre-order".. hur fan löser man det då?

Ursprungligen av crayzee:

Jag kan inte köpa skiten! Det står att det är "Pre-order".. hur fan löser man det då?

Du kollar i Aspyr's program "Game Agent", där står det preorder. Men om du går till Online butiken "Game Agent" som Mattias Hedman länkar till så finns det att köpa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 15:40
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Du kollar i Aspyr's program "Game Agent", där står det preorder. Men om du går till Online butiken "Game Agent" som Mattias Hedman länkar till så finns det att köpa.

Jag märkte det :/ Tack Mattias och Martin

499 kr på macoteket + frakt... vad röker dem där?

Jag väntar nog hellre fem timmar då..

Bevaka tråden