Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eliminerar AirPort Express volymknapparna?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Precis hemkommen med en ny vit och fin pryl, nämligen en Airport Express. Allting funkar tip top och musiken ljuder vackert i mina högtalare - trådlöst!

Problemet är att jag inte kan styra volymen med de vanliga volymknapparna (F11 och F12) på min MacBook. Går det att kringgå det här på något sätt? Har jag bara missat göra en inställning?

/Silverado

Grattis till ditt köp. Har själv samma uppsättning, och ljudet är som sagt av fantastisk kvalitet

Du styr ljudet i programmets "egna" volymkontroll. Så i tex iTunes styr du volymen genom höja/sänka volymen i iTunes.

För att snabbt och smidigt kunna göra detta så använder jag själv något program där jag kan använda hotkeys tex Coversutra, Sizzlingkeys etc.

Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 19:16

Ljudkontrollerna på tangentbordet styr alltid datorns ljud. AirPort Expressen är helt separat (du kan t.ex. höra varningsljud och ljud från andra spelare än iTunes i datorns högtalare samtidigt som APE:n kör sitt).

Läste lite på Apple..
Om det är line out på Airporten kan du rimligen inte styra volymen eftersom det är en fast styrka på den signalen. Och förstärkningen borde rimligen då ske i din stereo. Det borde alltså vara där som volymen ska styras - eller har jag fel?

Ursprungligen av n00bkillaz:

Läste lite på Apple..
Om det är line out på Airporten kan du rimligen inte styra volymen eftersom det är en fast styrka på den signalen. Och förstärkningen borde rimligen då ske i din stereo. Det borde alltså vara där som volymen ska styras - eller har jag fel?

Line out är konstant, men däremot kan du variera ljudet på källan (t.ex. mha itunes inbyggda volymkontroll). Vill man nå optimal ljudkvalite kör man förstås fullt ljud i itunes för att signalen som kommer ut från airport express ska ha en så stor nivå som möjligt mellan störningar och ljudsignal.

1
Bevaka tråden