Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone firmware 2.2 (tillgänglig nu)

Tråden skapades och har fått 223 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan vi hoppas på copy&paste nu?

Och att "är" fungerar som det ska? (Men ta i trä, nu verkar det bli rätt:cool:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 10:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Kan vi hoppas på copy&paste nu?

Och att "är" fungerar som det ska? (Men ta i trä, nu verkar det bli rätt:cool:)

Lite oklart om Apple kommer prioritera att ändra "år" till "är" in Sweden. Och copy&paste har man ju nästan slutat hoppas på för länge sen.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-09-27 12:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Kan vi hoppas på copy&paste nu?

Och att "är" fungerar som det ska? (Men ta i trä, nu verkar det bli rätt:cool:)

Nix, finns inte med i den version som skickats ut i alla fall.

Lite mer komplett sms funtionallitet med skicka vidare och skicka kontakter kanske?
MMS om AT&T tycker det är vettigt.
Netshare?

SMS-bekräftelse vore trevligt, MMS samt lite mer avancerade kamera funktioner, gärna med videoinspelning.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-26 14:42

batteritiden borde bli bättre. Gick från 1.1.4 till 2.1 och batteritiden halveras

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-26 14:51
Ursprungligen av Auto:

batteritiden borde bli bättre. Gick från 1.1.4 till 2.1 och batteritiden halveras

Själv har jag dubbelt så bra batteritid på 2.1 som jag hade på 1.1.4

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-26 14:52
Ursprungligen av kainen:

Själv har jag dubbelt så bra batteritid på 2.1 som jag hade på 1.1.4

Visst är det märkligt?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-26 15:03
Ursprungligen av Auto:

Visst är det märkligt?

Mycket märkligt :/
Det är inte så att du använder telefonen mera nu i och med appstore mm? kanske har glömt att avakitvera bluetooth eller liknande som du hade stängt av under 1.1.4?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-28 09:23
Ursprungligen av kainen:

Mycket märkligt :/
Det är inte så att du använder telefonen mera nu i och med appstore mm? kanske har glömt att avakitvera bluetooth eller liknande som du hade stängt av under 1.1.4?

Jag har Boss preffs instalerat och både WiFi, Edge och bluetoth avstängt.
Men, men den är så himla bra ändå.

  • Medlem
  • 2008-09-26 14:55
Ursprungligen av kainen:

Själv har jag dubbelt så bra batteritid på 2.1 som jag hade på 1.1.4

Ja, fan, nu när du säger det. Jag med! Hurra!

jag tycker att man MÅSTE ges möjligheten att se när SMS går in på SMS 2, 3, 4 osv.
Nu ges inga som helst indikationer på hur många SMS man skickar när man skriver, vilket kan bli riktigt dyrt för folk som har svårt att uppskatta antal tecken ...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-26 16:26

Har också bättre batteritid nu. Nästan 3 dagar med 3-4hs användande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 16:46
Ursprungligen av zappee:

Har också bättre batteritid nu. Nästan 3 dagar med 3-4hs användande.

3 dagar? Jag har aldrig sen jag köpte den kunnat använda den mer än max två dagar..

Skillnaden i batteritid mellan 2.0 och 2.1 har varit beydande för mig. Speciellt så verkar standby förbrukningen vara betydligt mindre. Jag laddade min iPhone 3G sist söndag kväll. Det räckte till för ett par timmar sen. Jag använde den väldigt lite under den tiden, men standby är i min erfarenhet bättre. Den verkar dra mycket fortfarande när den används dock.

Batteritiden på orginal iPhonen med 1.1.3 (som nu min fru har) är dock bättre.

Kan inte t ex push e-mail göra att telefonen drar mer ström?
WiFi och BT drar också en hel del. Min iPod Touch tar slut väldigt fort om WiFi är på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 22:10

Vore verkligen intressant och se om folket som klagar på batteritid har på Bluetooth och WiFi eller spelar spel och film hela tiden. Så mycket borde det rimligtvis inte skilja tycker man ju.

Jag kan säga att GPRS drar en hel del jävla extra. När jag var i London och använda Maps rätt ofta drog Phonen nästan helt slut på under en dag. Sen de där 20%, 10% kvar stämmer ju inte på långa vägar...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-27 01:42

Jag har en iPhone G1 med wifi påslaget och all annan datatrafik och bt avstäng... lyssnar kanske 2-5h musik om dagen samt pratar/sms:ar/spelar 30min/dag i genomsnitt. då får jag ladda telefonen varannan dag men den hinner aldrig ta slut på batteri. Däremot laddar jag den inte så är den död innan jag hinner ladda den när jag kommer hem på 3e dagen.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-09-27 09:38

Liggande format på emailen vore ett lyft.

Ursprungligen av Le:

Liggande format på emailen vore ett lyft.

Finns redan; se TouchType - landscape email i AppStore.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-10-11 10:57
Ursprungligen av KaRo:

Finns redan; se TouchType - landscape email i AppStore.

Av infon att döma är det bara tangentbordet som blir bredare. Jag vill att inkomna mail, precis som när du vrider iPhonen 90 grader får en bild att bli i liggande format, ska vara lättare att läsa utan att behöva scrolla.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-11 11:36
Ursprungligen av Le:

Av infon att döma är det bara tangentbordet som blir bredare. Jag vill att inkomna mail, precis som när du vrider iPhonen 90 grader får en bild att bli i liggande format, ska vara lättare att läsa utan att behöva scrolla.

Det kommer du inte få eftersom det är begränsat i SDKn

Ursprungligen av Le:

Av infon att döma är det bara tangentbordet som blir bredare. Jag vill att inkomna mail, precis som när du vrider iPhonen 90 grader får en bild att bli i liggande format, ska vara lättare att läsa utan att behöva scrolla.

Aha, trodde du menade liggande för att det skulle vara enklare att skriva.
Men det lär väl komma en funktion så man kan läsa liggande någon gång.

  • Medlem
  • 2008-09-27 10:30

Ingen mer än mig som önskar att man kunde skicka filer över blåtand?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-27 11:04
Ursprungligen av can:

Ingen mer än mig som önskar att man kunde skicka filer över blåtand?

Det är många som vill det, tyvärr kommer det inte att hända, inte inom den närmaste tiden iaf. Det finns trådar om detta.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-27 15:12

e blir alltid é hur många gånger man än skrive det också... så ja dom borde fixa en app som henkebarn skriver

So far the only confirmed changes are in the iPhone’s Safari 2.2 with the Google search bar being accessible without having to tap the URL bar and the reload button is on it’s own now too.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 15:14

Apple kanske kunde låta någon svensk styra upp prioriteringen på ord? Inte för mycket begärt kan man tycka.

Bevaka tråden