Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS till iPhone genom Flutter i AppStore

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns det möjlighet att ladda ned programmet Flutter från iTunes´AppStore. Har inte prövat det själv mest beroende på att jag inte äger en iPhone (mina mobiler har alla MMS redan;) ) Det är ett gratis-program och avsändarens geografiska plats kan bifogas. Vet inte om detta fungerar men någon kan kanske kolla.
Det finns under Social Networking och här är hemsidan till tillverkarna:
http://www.juicecaster.com/index.php

Jag hittar inget program i AppStore som heter Flutter... Och hemsidan gav ju inte direkt någon vägledning.

Ursprungligen av Capeman:

Jag hittar inget program i AppStore som heter Flutter... Och hemsidan gav ju inte direkt någon vägledning.

Jag hade det som första alternativ under Social Networking, precis som KaRo skrev!

(men hemsidan gav inte så mycket, det har du rätt i)

Det verkar ju mycket trevligt- tack för tipset!

Jag är nog inte den som saknat MMS mest, jag använder det i stort sett inte, men nu när det skänks bort ett gratis program som även erbjuder geotagging så är det ju bara att slå till!

Men som sagt... jag använder inte MMS, så jag har inte koll: kostar det även för den personen jag skickar till, eller är det avsändaren som tar smällen? Eftersom jag har fri data så kan det ju bli en del skickade bilder annars....

Tack

A

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 22:34

Inte här heller. Kan det vara en annan appstore?

"Messages are sent over WiFi or data connection."
WiFi??? Data connection? Är detta verkligen MMS? Hur skulle det gå till att sända ett MMS över WiFi? Menar dom att det blir ett mail då? Och ingen ifo alls på deras sajt...jezez...skumt...

Ursprungligen av Zimmerman:

"Messages are sent over WiFi or data connection."
WiFi??? Data connection? Är detta verkligen MMS? Hur skulle det gå till att sända ett MMS över WiFi? Menar dom att det blir ett mail då? Och ingen ifo alls på deras sajt...jezez...skumt...

Det går förmodligen till deras server (programmet kräver ju en registrering hos dem) som sen konverterar det till rätt format?

Man kan ju skicka sms från nätet, då borde det gå med MMS också.

Så dom skickar sedan mms'et via världens mobiloperatörer och betalar räkningen? Eller får dom använda t.ex. Telia's nät gratis för att skyffla mms till mottagare? Ironisk? Jag?

Även om detta skulle funka - så funkar det nog fruktansvärt långsamt och godtyckligt...och tjänsten försvinner plötsligt (som alla dessa gratis sms-tjänster brukar göra).

Jag tror att detta är ett stycke skit. Att AppStore släpper in dyngan utan att kräva av utvecklaren en vederhäftig info och hemsida. Jezez. Jag står över. Detta luktar.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Det går förmodligen till deras server (programmet kräver ju en registrering hos dem) som sen konverterar det till rätt format?

Man kan ju skicka sms från nätet, då borde det gå med MMS också.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag står över.

Okej.

---------------------------------------
Men som sagt: man registrerar sig hos dem och sen använder de troligen ditt telefonnummer som är en del av din login för att debitera avgiften. Inte helt säker, men det är ju en möjlighet. Den som är intresserad får läsa på.

Att MMS kostar är en av de stora anledningarna till att det är så ointressant. Då skickar man ju hellre mail med sin dataplan- till de som kan ta emot sånt.

Men ett geotaggat foto som kan skickas gratis i ett format som är kompatibelt med mobiler som inte kommit förbi MMS-stadiet, hade ju varit nice.

Jag vet inte om Swirly MMS var gratis, eller om det också kostade?

Detta är ett av problemen...det finns ingen info. Utvecklarna/företaget har inte ens bemödat sig om att leda ev. kund till någon information. Deras sajt säger ingenting. Detta leder obönhörligt till att jag instinktivt anser företaget skumt.

Om det är så att man FÖRST måste hämta hem programmet och installera det - och sedan vid registrering få informationen - då är dom likaledes skumma. Detta är skit. Ren skit. Deras affärside är att ett större antal kunder ska i god tro köra på och bli överaskade av en räkning.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Den som är intresserad får läsa på.

SORRY alla men mitt bredband (Comhem) la av en kvart men nu har jag trixat och fått igång det igen. Och sorry glömde att det bara finns på det amerikanska iTunes .
Använder ju två konton och tänkte inte på att jag var inne på det amerikanska (är inte det så ofta). Ska ordna en skärmbild av programmet.

Jag har den i mitt AppStore och det är så svenskt det kan bli.

Ursprungligen av KaRo:

SORRY alla men mitt bredband (Comhem) la av en kvart men nu har jag trixat och fått igång det igen. Och sorry glömde att det bara finns på det amerikanska iTunes .
Använder ju två konton och tänkte inte på att jag var inne på det amerikanska (är inte det så ofta). Ska ordna en skärmbild av programmet.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag har den i mitt AppStore och det är så svenskt det kan bli.

Mitt bredband går lika snabbt som en gammal T-Ford för tillfället (%&€#& !!) så jag har inte hunnit kolla att det är så förrän nu.
Blev "lurad" av Capemans och MatsOlovs kommentar, trodde att de hade kollat ordentligt. Denna app gavs ut idag (står released 12 september) MatsOlov så du kan nog inte ha sett den "för nån dag sedan".

Kolla på: Mobile Videos, Free Video Clips, Daily Online Photos - on Myspace, Blogger, Friendster, Xanga with - JuiceCaster tryck på Can I add pictures and videos to my account via e-mail or MMS?
och Mobile Videos, Free Video Clips, Daily Online Photos - on Myspace, Blogger, Friendster, Xanga with - JuiceCaster
(Ja, jag ska använda korta.nu nästa gång.)

Ursprungligen av KaRo:

Blev "lurad" av Capemans och MatsOlovs kommentar, trodde att de hade kollat ordentligt. Denna app gavs ut idag (står released 12 september) MatsOlov så du kan nog inte ha sett den "för nån dag sedan".

Jag har kollat ordentligt, finns likväl inte i min AppStore. Däremot tror jag att jag läste om den för några dagar sedan, men det verkar inte vara något att ha ändå.

Har gjort en skärmdump nu med ett filformat som accepteras här. Får inte med texten då men det kan ni ju kolla själv genom länken.

Märkligt att denna app inte finns i din AppStore ? Här är iaf en avbildning från AppStore. Det fattas lite i nederkanten.

Ursprungligen av KaRo:

Märkligt att denna app inte finns i din AppStore ? Här är iaf en avbildning från AppStore. Det fattas lite i nederkanten.

Kollar sällan AppStore i iTunes. Där fanns den mycket riktigt. i iPhonens AppStore finns den inte.

Verkar hursomhelst vara ett riktigt kasst upplägg, så inget för mig.

...och där svarar dom inte på frågan...dom bara beskriver ett e-mailförfarande. Jisses vad dom mörkar Det var länge sedan jag såg något så flagrant skumt på nätet

Och JuiceCast? Heter det inte Flutter? Hur ska dom ha det? Detta är INTE MMS. Det är en tjänst där man mailar en bild och en server - mot betalning - gör om det till ett MMS och skickar det vidare...kanske...

Varning utfärdas. O:-)

Ursprungligen av KaRo:

tryck på Can I add pictures and videos to my account via e-mail or MMS?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-12 22:59

Ah, är det den, såg den för nån dag sen. Du skickar ett mail som deras server gör om till ett mms som skickas vidare. Appen är gratis men inte tjänsten.

Jo, det gör den, iaf hos mig.
Den ligger under social networking och sen ett stycke ned för mig.

Ursprungligen av RockyMontana:

Jo, det gör den, iaf hos mig.
Den ligger under social networking och sen ett stycke ned för mig.

Ja, den dök upp senare. Fanns inte där när jag skrev ovanstående. Verkar som om det kommer senare till iPhonens AppStore än den i iTunes. Samma sak med X-Plane idag. Finns i iTunes men inte i iPhone.

  • Medlem
  • Uttran
  • 2008-09-25 19:02

Min iPhon hängde sig när jag skulle sända en bild (inte ett MMS). Varning utfärdas.

Hmm.. Det verkar som att man skickar en länk som mottagaren måste hämta meddelandet på - vilket innebär att mottagaren måste ha internetuppkoppling till mobilen. Då brukar man kunna ta emot mail också, billigare, smidigare och troligtvis snabbare!

  • Medlem
  • 2008-09-27 10:32

Men vad kostar det att skicka då? Om man t.ex. har iMini abonnemanget, man kan ju inte ha mms egentligen så jag tror inte kostnaderna står.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 15:30

Det där verkar jobbigt.. Installera SwirlyMMS istället via Cydia.

1
Bevaka tråden