Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför visas inte alla typsnitt i sin egen stil?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-27 00:10

Hej!
Undrar varför man inte ser alla typsnitt som de "ska se ut" i typsnittsmenyn, ex windings mm.... trots att WYSIWYG är påslaget?

Har jag något fel på dessa typsnitt, eller ska vissa typsnitt inte visas som "de egentligen ser ut" i typsnittsmenyn?

När jag använder typsnitten får de sina rätta symboler... jag får också rätt utseende på dem om jag ser dem via typsnitt i formatmenyn.

Tack på förhand!

Jag tror anledningen är det är så få som kan läsa wingdings. Därför skrivs wingdings ut i klartext.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-27 01:00
Ursprungligen av M. Sundbom:

Jag tror anledningen är det är så få som kan läsa wingdings. Därför skrivs wingdings ut i klartext.

Hehe sant... verkar ganska logiskt att de med skumma symboler skrivs ut normalt

..men jag har även märkt att ex Apple Chancery inte får sitt rätta utseende i typsnittsmenyn & de verkar vara ett ganska normal typsnitt.... är det så för dig också?

Så är det även hos mig. Chancery, Zapfino och andra typsnitt som är "höga" verkar Office att inte kunna WYSIWYG. Inget jag tänkt på. Jag tror att de som behöver järnkoll på typsnitt sällan jobbar i Word.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-27 20:08
Ursprungligen av M. Sundbom:

Så är det även hos mig. Chancery, Zapfino och andra typsnitt som är "höga" verkar Office att inte kunna WYSIWYG. Inget jag tänkt på. Jag tror att de som behöver järnkoll på typsnitt sällan jobbar i Word.

Sant...oftast behöver man inte ha sådan koll... jag ville mest bara checka så att jag inte hade fått något fel på mina typsnitt, men allt verkar ju vara i sin ordning då.

Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden