Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta från iPhoto till Lightroom

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-26 09:20

Hur flyttar jag mina bilder från iPhoto till Lightroom på smidigast sätt?
Jag har låtit iPhoto "kopiera" och organisera alla bilder i sin egen iPhoto mapp.

Jag vill flytta alla Original, inte dem som är redigerade.

Kan man då gå in i iPhoto mappen och helt enkelt bara "drag 'n droppa" Originalmappen in i Lightroom? Eller kommer jag då stöta på en massa problem?

Ursprungligen av f-our1:

Hur flyttar jag mina bilder från iPhoto till Lightroom på smidigast sätt?
Jag har låtit iPhoto "kopiera" och organisera alla bilder i sin egen iPhoto mapp.

Jag vill flytta alla Original, inte dem som är redigerade.

Kan man då gå in i iPhoto mappen och helt enkelt bara "drag 'n droppa" Originalmappen in i Lightroom? Eller kommer jag då stöta på en massa problem?

Inget större problem eftersom du vill flytta originalen (oredigerade):

* Skapa den eller de mappar du vill lagra bilderna i (eller använd de mappar där dom redan ligger)
* Dra över bilderna till LR -ikonen eller välj import från Library-menyn och välj den mapp som passar eller
* kopiera in bilderna i resp mapp manuellt och kör sedan en synkronisering av mapparna.

That´s it eller som Adobefolket säger: Enjoy!

Om du jobbar med RAW eller JPG spelar ingen roll - du kan hantera båda formaten i LR.

Notera att det finns en RC version av LR 2 (2.1) som har snabbat upp bl a synkronisering av mappar mm. Finns att hämta hos Adobe, men syns inte i uppdateringsfunktionen i LR (än.....)

/Kjell

Senast redigerat 2008-09-26 16:35
1
Bevaka tråden