Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audio Damage Rough Rider

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorgon den 26:e släpper Audio Damage en ny plugin vid namn Rough Rider.

Rough Rider är en kompressor och kommer att vara gratis.

Citat:

Rough Rider is a modern compressor with a bit of "vintage" style bite and a uniquely warm sound. Perfect for adding compression effects to your drum buss, it also sounds great with synth bass, clean guitar, and backing vocals. Definitely not an all-purpose compressor, Rough Rider is at its best when used to add pump to rhythmic tracks. Of course, you can use it however you'd like. The Compressor Police aren't gonna come to your house and give you a citation. Slap it on a track and crank some knobs.

För mer information besök Audio Damage.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-09-25 18:22

toppen, gillar deras effekter

Släppt nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 09:12

Intressant! Den måste laddas ner! Någon som provat den än?

Ursprungligen av tommyc:

Intressant! Den måste laddas ner! Någon som provat den än?

Jag testade den lite kvickt i går kväll. Det jag hörde lät bra, men det är ju en ganska audiodamagig kompressor på gott och ont.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 13:01
Ursprungligen av false messiah:

Jag testade den lite kvickt i går kväll. Det jag hörde lät bra, men det är ju en ganska audiodamagig kompressor på gott och ont.

Då låter det som något för mig!

gräjt tipps som vanligt Ktzn!

Ska absolut ladda ner. Diggar verkligen AD's prylar!

  • Medlem
  • 2008-09-26 09:21

fina fisken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 17:33

Ujuj. Den är absolut inte transparent eller diskret. Kan nog inte tycka den låter sådär jättebra faktiskt, den är lite väl "muddig" i ljudet för min smak, men jag misstänker att den kan funka strålande till vissa saker, som t ex att skita till trummor och bas, eller som parallelkompressor.

Ursprungligen av rydan:

Ujuj. Den är absolut inte transparent eller diskret. Kan nog inte tycka den låter sådär jättebra faktiskt, den är lite väl "muddig" i ljudet för min smak, men jag misstänker att den kan funka strålande till vissa saker, som t ex att skita till trummor och bas, eller som parallelkompressor.

Jag håller nog med efter att ha testat lite mer. Det är definitivt ingen allroundkompressor, men det kan nog definitivt vara något man plockar fram när det behövs karaktär. Definitivt roligare än de flesta gratiskompressorer jag stött på iallafall - jag tycker den påminner om SSL:s LMC-1 till viss del.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 18:04

Jo den rundade ju av diskanten ganska mycket. Som sagt funkar den nog bäst som parallellkompressor. Men den gav rätt schysst klipp i attacken om man vill!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-28 18:58

Oj, laddade hem och testade. Verkligen en bra kompressor, men absolut inte diskret. Låter bättre än det mesta, men verkligen inte som en arbetshäst som klarar allt. Kommer förhoppningsvis bli ett litet guldkorn i biblioteket.

Jag är i och för sig varken bevandrad eller särskilt kräsen men hittade till RR häromdagen och är såld.

Om jag minns rätt går det att stänga av det "muddiga" i Pro-versionen eller om det var så att det inte finns där över huvud taget.

Ursprungligen av Chris Randall:

The much-maligned filtering clipper at the end of the chain in Rough Rider can be defeated in RRP. The "Vintage" switch does that. If "Vintage" mode is off, there is just a normal plain-jane over-under clipper. If it is on, you get our fancy-pants design that kills the high-end, but sounds nice and chunky.

http://www.analogindustries.com/blog/entry.jsp?msgid=1229662534895

1
Bevaka tråden