Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transmission port problem

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2008-09-22 22:25

Hej!
Jag har märkt i mitt användande av transmission att jag inte kan seeda. Jag har läst här på forumet och försökt lösa det, hittills utan resultat.

I "Network" inställningar kan jag se att min "Peer listening port" är 54321 och att det efter det är en röd lampa med texten "Port is closed".

Under detta har jag ibockat "Automatically map port".

Jag har försökt med att ändra port, öppna port i min Airport Express (som är min router) och lite mer, dock utan resultat.

Nån som kanske har en aning vad det kan vara?

Mvh Johannes

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-23 02:27

Fungerar det utan Expressen? Vad har du kopplat innan Expressen? (ADSL-router, kabelmodem, etc), det kan ju lika gärna vara där det strular.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-09-24 02:16

Stödjer AirPort Express NAT Port Mapping Protocol? Annars har inte Automatically map port någon verkan.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-09-24 09:05
Ursprungligen av frazze:

Stödjer AirPort Express NAT Port Mapping Protocol? Annars har inte Automatically map port någon verkan.

Jomen, det gör den om man sätter bock i rätt ruta.

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2008-09-25 22:19

Jag har den bocken i den rutan
Fortfarande säger dock transmission "Port is closed".

Nedladdning funkar utan probs, som sagt är det seedning :/

Några andra förslag? Måste man välja en specifik port i transmission kanske?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-09-25 22:29
Ursprungligen av jcruz:

Måste man välja en specifik port i transmission kanske?

Bara en bock i rutan för "Automatically map port", sen väljer den själv.

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2008-09-25 22:48

Tack för svar! Nu står det äntligen "Port is open".
Får hoppas att det kommer gå att seeda lite nu. Hör av mig om hur utvecklingen sker.

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2008-09-26 16:13

Jag verkar ha råkat ut för någon transmissiondemon eller dyl.
Varje gång jag drar igång transmission startar en nedräkning till att datorn ska hänga sig :S
Har läst på några forum att fler har samma problem.
Förresten märkte jag att jag kunde sida, men inte från den torrentsida jag nu är medlem i :/ förstår inte hur eller varför det inte funkar från just den sidan.

Någon mer som haft problem med att transmission hänger upp hela OS?

Jag har också problem med Transmission, när jag är på mitt arbete. Oavsett om jag provar med olika portar, kollar upp mitt IP-nummer och i nätverksverktyg kollar vilka portar datorn har öppna så kan jag varken ladda upp eller ner. Däremot fungerar det om jag kör på trådlöst nätverk, så rimligtvis borde det handla om att man stängt portarna från min arbetsplats, eller hur? Alltså i routern.
Men det lustiga är att jag kan ladda upp med Cyberduck och jag kan ju ladda ner i övrigt.

Jag hajar inte. Förslag, någon?

  • Medlem
  • 2009-02-06 14:40

jag har samma problem som jcruz hade från början och jag lyckas inte få rätt på det.

har gjort precis allt ni skriver här men porten vägrar öppnas. o transmission vill inte byta port.

  • Medlem
  • 2009-03-01 22:44

Har ni även strul i uTorrent, så kan jag nämna att det är fel på senaste versionen 0.9.1. Man får helt enkelt söka efter och ta hem den förra: Version 0.9.0.4. Fick leta ett tag för att fatta detta, hoppas denna info hjälper någon i alla fall. Tog hem denna här:

http://utorrent.se.malavida.com/d5327-ladda-ner-mac

Jag har OS X 10.4 var ställer jag in NAT ? Porten är stängd får den inte att öppnas.

1
Bevaka tråden