Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Dance" blev "Dans" i iTunes 8

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag satt och lyssnade på min musik i iTunes precis så gjorde jag en upptäckt, att ungefär hälften av alla låtar som har "Dance" som genre har döpts om till "Dans".

Och frågan är varför? Jag döpte självklart om dom till "Dance" igen, men ändå kul att veta varför en del fick den genren.

Har råkat ut för exakt samma sak.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 18:10

Ingenting som jag har råkt ut för, har 280 låtar i kategorin "Dance".

Är det på musik ni har köpt genom iTMS eller lagt till själva?
Äldre mp3 filer har oftast 2 versioner av ID3 taggar brevid varandra, kan vara så att i och med iTunes så las de taggarna ihop och om den taggen som förut varit osynlig hade "Dans" som tag så kanske den på grund av någon konstig anledning nu valde att den skulle vara den primära.

Bara en gissning

Nu hände det igen! När jag lyssnade på en låt med "Classical" som genre så blev den "Klassisk". Och samma med "Dance", det blev "Dans"!

Detta gillar jag inte, mycket jobbigt..

Har också märkt att det händer endast med köpta låtar,

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-10 22:44
Ursprungligen av Patrik D:

Har också märkt att det händer endast med köpta låtar,

Jag har inte köpt en enda låt från iTMS, men för mig hände det också, och bara på en del av låtarna.

Även jag har samma problem.
Letat och letat efter ett svar....

Om itunes ska hålla på och döpa om som en idiot lär man få se flera roliga katerogier:
House = Hus
Rock = Kappa
Mixtape = Blandband

En lösning är väl att byta "ner" sig till engelsk iTunes...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-24 23:54
Ursprungligen av gameover:

En lösning är väl att byta "ner" sig till engelsk iTunes...

Kör man OSX har man det språket på iTunes som systemet har... alla språk inbakade.

Ursprungligen av kainen:

Kör man OSX har man det språket på iTunes som systemet har... alla språk inbakade.

Det går att köra systemet i två språk faktiskt. På min Mac har jag menyer etc på engelska medans inställningar som valuta, datum, skrivspråk är på svenska. Kan inte förklara riktigt, sitter inte vid min Mac nu

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-25 14:30
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det går att köra systemet i två språk faktiskt. På min Mac har jag menyer etc på engelska medans inställningar som valuta, datum, skrivspråk är på svenska. Kan inte förklara riktigt, sitter inte vid min Mac nu

Ja fast språket i programmen är samma som i systemet. Jag kör likadant som du, engelska med svensk valuta formatering osv

Ursprungligen av kainen:

Ja fast språket i programmen är samma som i systemet. Jag kör likadant som du, engelska med svensk valuta formatering osv

iTunes är på engelska för mig så då kör jag väl systemet på engelska också antar jag, men det kanske var det du menade. Synapserna tänder lite snett nu...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-25 23:11
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

iTunes är på engelska för mig så då kör jag väl systemet på engelska också antar jag, men det kanske var det du menade. Synapserna tänder lite snett nu...

exakt så jag menade

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 21:43

Det är förmodligen därför jag inte har haft det problemet, jag har inga låtar köpta i iTMS. (Vägrar kopieringsskydd, tom plus låtarna registreras ju i filen på den som har köpt dom och det tycker jag inte om.)

  • Medlem
  • 2008-09-24 22:45

Betyder inte Rock sten/klippa?

Ursprungligen av Giggs:

Betyder inte Rock sten/klippa?

JO visst gör det....det.
Jag försökte vara lite rolig.

  • Medlem
  • 2008-09-24 23:14
Ursprungligen av gameover:

JO visst gör det....det.
Jag försökte vara lite rolig.

Försök inte det fler gånger.

Tack på förhand.

Ursprungligen av Giggs:

Försök inte det fler gånger.

Tack på förhand.

Mke tack hej

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-09-30 17:23
Ursprungligen av Giggs:

Betyder inte Rock sten/klippa?

Kan ju betyda gunga också... Rock'n'roll - Wikipedia

1
Bevaka tråden