Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lansering CS4 'Go Brilliant'

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ville bara påminna om att man idag kan följa Adobe's lansering av CS4 på webben.

www.adobe.com/go/brilliantevent

Kl. 11 om jag minns rätt, svensk tid.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-09-23 09:10

Moderskeppet listar redan nu de viktigaste nyheterna:

Allt om Photoshop CS4 - Moderskeppet.se

Photoshop CS4 verkar riktigt trevligt.
Ska bli intressant att se vad InDesign och Dreamweaver CS4 kan ge för nytt.

Tråkigt dock att de svenska priserna inte blev så kul.

  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2008-09-23 20:47

Illustrator har ju fått ett lyft som åtminstone får mig att bli glad. Transparens i övertoningar och flera sidor i ett dokument. Bara de två sakerna fick mig att ögonblickligen beställa en uppgradering. Photoshop verkar onekligen också betydligt smidigare. Återstår att se hur InDesign, Flash och Dreamweaver har förbättrats. Flash skall tydligen ha fått ett rejält lyft vad jag förstått, men har inte kikat på det än.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-09-25 07:36

Typiskt, jag som precis var på väg att köpa CS3. Så det är väl lika bra att vänta på CS4 istället... Tänkte köpa med CSN-rabatt, tror ni CS4 kommer vara dyrare?

  • Medlem
  • 2008-10-01 22:44

Finns det nåt datum för en svensk version?

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-10-01 22:48
Ursprungligen av Baron:

Finns det nåt datum för en svensk version?

December är det sagt, men inget exakt releasedatum.

  • Medlem
  • 2008-10-01 22:52

Gott! Våra pluggar finns inte till CS4 förrän tidigast i december ändå, så innan dess är det i alla fall omöjligt att gå över.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2008-10-02 11:26

Men ... har ju knappt fått CS3 att funka som det ska än .. måste de ha så bråttom? Fast förhandsvisningen av CMYK-separationer direkt i Illustrator kommer iofs spara timtals med arbete för mig varje vecka.

  • Medlem
  • 2008-10-02 11:51
Ursprungligen av Smeddie:

Men ... har ju knappt fått CS3 att funka som det ska än .. måste de ha så bråttom?

Jag håller helt med. När kom CS3 egentligen? Förra året? Nya versioner ställer alltid till problem, och större förlag sitter på en version i åtminstone 2-3 år, medan frilansare i allmänhet byter snabbare. Eftersom nya versioner aldrig är helt kompatibla blir detta ett riktigt problem. Först nu verkar CS3 ha fått ordentlig penetrering, och då är det dags med den här karusellen igen... pust pes.

Ursprungligen av Smeddie:

Men ... har ju knappt fått CS3 att funka som det ska än .. måste de ha så bråttom? Fast förhandsvisningen av CMYK-separationer direkt i Illustrator kommer iofs spara timtals med arbete för mig varje vecka.

Vad är det du har problem med i CS3?

CS3 kom för ett och ett halvt år sedan. Genomslaget för nya versioner är faktiskt snabbare än man tror, redan efter ett halvår har mer än halva användarbasen uppgraderat, om jag minns rätt, och efter 1,5 år är det bara en mindre del som inte uppgraderat.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2008-10-02 15:31

Hänvisar till min gamla tråd:

http://www.99.se/adobe-macromedia/243974-illustrator-f-rgkonverterar-pms-cmyk-delvis.html

Mysteriet har inte fått sin lösning ännu. Får jobba runt problemen med diverse "kreativa" och tidskrävande lösningar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-24 14:59

Rullar CS4 snabbare på en Intel Mac än vad CS3 gör?

1
Bevaka tråden