Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppsägning av webbhotell men omparkering av domännamnen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Jag är novis och har en del frågor om omparkering av domämnnamn och uppsägning av webbhotell.

Jag har domännamn registrerade och parkerade hos Loopia. Jag har också registrerade domännamn med webbhotell hos one.com.

Nu vill jag säga upp webbhotell hos one.com samt se till att de domännamn jag har där blir parkerade hos Loopia. Jag vill alltså att Loopia fakturerar mig för domännamnen och har domännamnen parkerade hos sig i fortsättningen. Hur går man smidigast tillväga för att lösa detta?

Jag har också ett domännamn registrerat hos Loopia, som pekar till ett webbhotell hos one.com. Jag vet inte om one.com har tagit över det domännamnet eller ej. Men Loopia fakturerar mig för det samt domännamnet finns hos mitt konto hos Loopia. Jag har betalar även one.com för webbhotellet. Men jag är inte säker på om domännamnet verkligen är hos Loopia och att Loopia i fortsättningen kommer att fakturera mig för det, om jag säger upp webbhotellet för den domänen också.

Kanske något rörigt förklarat. Är tacksam att få hjälp om hur jag ska gå tillväga

Det enklaste sättet är att maila Loopia och fråga.

Ursprungligen av irrelogical:

Det enklaste sättet är att maila Loopia och fråga.

Tack för ditt svar. Jag ska gör det.

1
Bevaka tråden