Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny dator samma iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-22 13:30

Jag har nu köpt en ny dator eftersom min förra brann upp.
Nu när jag försöker koppla in min iphone till nya datorn och lägga till musik genom itunes så står det: Är du säker på att du vill syncronisera musik? Alla befintliga låtar och spellistor på iphone enheten kommer att ersättas av låtar och spellistor från ditt itunes bibliotek.

Det jag förstod var att den kommer radera alla låtar jag har i min iphone och lägga in dom nya låtarna, det vill jag ju inte. Jag vill behålla mina låtar och kunna lägga in nya låtar.

Någon möjlighet eller lösning till det här?

PS: Mina låtar i telefonen är möjligtvis inte köpta på itunes store.

hmmmf. Har för mej att man kan välja i iTunes att hantera musik manuellt? / Midmus

Har oxå bytt dator

Har oxå bytt dator och vill synca min ipod mot nya datorn fast mina barn anvnder den andra datorn till sina ipods. Hur får jag över låtarna till min nya dator för att synca ipoden utan att det försvinner från PCn mina barn använder?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-23 12:02

Om ni inte har jailbreakade iPhones så tror jag tyvärr att ni kan glömma att få över musiken från telefonen till datorn... har ni jailbreakad *tror* jag att man kan SSH:a in i telefonen och på så sätt kopiera låtarna som ligger där men det är som sagt vad jag tror.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-23 12:11

Vad kör du för plattform? Har du Mac så är det bara att ladda ner senaste betan av applikationen Senuti så för den över musiken åt dig.

Tack för tipset! Ska kolla detta genast.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-23 15:01

Sweet, verkar fungera efter recensioner jag läst på nätet även med iPhone och touchen

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-24 11:03

Jag har läst lite ute på nätet om hur man ska kunna sköta det manuellt. Där man kryssar i rutan "Hantera musik och videor manuellt" i itunes för att den inte ska radera hela iphone´s innehåll men det funkar inte. Det enda som kommer fram är " Iphone enheten är syncroniserad med ett annat Itunes-bibliotek. Vill du radera denna iphone och syncronisera med den här itunes bibliotek?

Hjälp någon?

Jag laddade hem Senuti igår och kunde därifrån lägga upp alla musik från ipoden in i iTunes. Läs Quickstart fö Senuti innan så får du instruktioner för hur du ska göra. Man ska hålla ner command och en knapp till på tangentbordet så itunes inte vill börja synca automatiskt. I Senuti få du upp ett fönster där du kan markera alla dina spellistor etc som ligger på ipoden och sen klicka på För över till ditt itunes-bibliotek som du ser längre ner i samma fönster. När jag väl fick kläm på detta så funkade det jättebra. Rekommenderas!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-29 23:04

Någon som har ett Gratis program som kan flytta över musik ur Ipod eller iphone till datorn ?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-29 23:27
Ursprungligen av Jonas_:

Någon som har ett Gratis program som kan flytta över musik ur Ipod eller iphone till datorn ?

Vad är det för fel på sentui som det redan tipsas om i tråden?

1
Bevaka tråden