Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med spotlight?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 02:44

Satt och kollade på lite videos om spotlight och märkte detta!

http://toastytech.com/guis/osx14spotlight.png

Till vänster syns ett riktigt schysst UI för spotlight. Vad hände med den? Finns den fortfarande att använda i Leopard eller tog de bort den?

// Natti

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-22 23:17

Ingen som vet?

Precis så ser det ut i Tiger. Antingen skriver man i sökrutan i ett Finder-fönster eller också uppe i menyns Spotlightruta.

Kör inte lelleparden så kan inte svara på hur det ser ut där.

Annars så föredrar jag Google Desktop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-23 10:32

Det där verkar vara borttaget i Leopard. Vet inte varför...

min spotlight ser ut så där i leopard? eller vad menar ni inte är likadant som på bilden?

Träfflistan var betydligt snyggare i Tiger. I Leoparden är det "bara" ett vanligt fönster. Ogrupperade träffar dessutom

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-23 21:49
Ursprungligen av cyprox:

min spotlight ser ut så där i leopard? eller vad menar ni inte är likadant som på bilden?

Menar alltså fönstret till vänster som ser så snyggt ut!

Håller med till 100%

Är riktigt besviken när vissa saker ändras och blir SÄMRE i en nyare version!

Detta har påverkat mej i mina sökningar och saknar verkligen Tiger!

En annan sak som försvann var att om man drog Program mappen till docken kunde man expandera den genom att klicka på ikonen och hålla nere muspekaren och så dök alla program upp, men inte i Leopard.

:o(

Är inte svaren grupperade i lelleparden? Då blir ju spotlight om möjligt ännu sämre. I Tiger hittar den inte allt den borde hitta och I Leopard hittar man själv inte det den faktiskt hittar... Suck...

  • Medlem
  • 2008-09-24 09:18

Jag tror att de gjort det för att minska antalet udda grejer. De flesta hade nog problem att inse att det inte var ett vanligt finderfönster som hade vissa begränsningar.

En sak jag irriterar mig mer på är däremot att "visa alla" visar allt, även de filtyper man valt bort i inställningarna. Jag känner inte att jag behöver inkludera mail och tidigare besökta webplatser, eller mina kalenderposter när jag söker efter filer t ex.

1
Bevaka tråden