Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Export av hela biblioteket, Händelse-mapp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-05-27 21:11

Hej på er!
Undrar hur man exporterar hela biblioteket till finder.
Jag har bara lyckats exportera varje mapp för sig.

Sen undrar jag också om det går på nått enkelt sätt att göra om en händelse till en mapp.
Just nu så exporterar jag händelsen och får sen radera den. Sen får jag importera det jag nyss exporterade till en mapp.
Lite för krångligt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-12 15:38

Nått tips?
Vill helst ha allt i finder för att kunna använda photoshop också.
Samt enklare för backup.
Dvs ej låsa fast mina bilder..

Är lite trött så jag hänger inte riktigt med...:">

Om du inte vill ha bilderna i Aperture så är det enklast att inte lägga dem där från början

Och när det gäller import och export, utveckla gärna lite mer för jag hänger inte riktigt med vad du menar, gäller det master eller är det export av versioner?.

Det bästa vid flyttav master är annars att köra relocate masters, bif. två länkar som bör hjälpa dig! Hör gärna av dig om det löste ditt problem!

File Management with Referenced Masters - Inside Aperture

Intro to Aperture: Referenced vs. managed - Aperture Users Network

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-23 18:48

Jag vet att jag kanske inte skulle ha lagt in dem i Apertures bibiliotek direkt, men sen har jag börjat lära mig en del photoshop och vill kunna använda det å.

Sen så har jag sorterat en massa iomed att Apertures överblick och hantering av bilderna är bra.

Jag har dock nästan alla bilder i händelser, alltså inte i mappar under händelser som man kanske borde ha.

Jag vill då exportera alla master versioner mina händelser som jag sorterat samt tagit bort dåliga bilder i.

Svårt att förklara:)
Kollat in dina länkar på iphone och ska ta tag i detta snart.
Ska bara få till min Drobo så att jag kan lagra alla bilder där sen använda Aperture eller Photoshop utan att importera bilderna till Aperture.

1
Bevaka tråden