Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idé att köpa nytt grafikkort?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa ett nytt grafikkort till min Powermac G4 MDD 1,25 GHZ men vet inte om det är någon idé att göra det och behöver få svar på den frågan. Jag undrar om jag kommer kunna köra Starcraft 2 om jag köper t.ex Radeon 9600 XT? Vilket kanske inte är lätt att svara på eftersom man inte kan hitta minimikraven på att spela Starcraft 2 än men vad tror ni? Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2008-09-23 13:16
Ursprungligen av Cricca:

... nytt grafikkort till min Powermac G4 MDD ...

Är intresserad jag med! Har en PowerMac G4 FW800 med ett tråkigt ATI 9000. Skulle vilja uppgradera det till något trevligare.

Enl. Apples dokumentation finns det fyra kort att välja på till modellen FW800.

  • Min första fråga är om jag är begränsad till just dessa? (Ett ATI 9700 Pro är det värsta möjliga enl. Apple.)

  • Min andra fråga är om det MÅSTE vara ett "Mac Edition" kort man sätter i .. för jag har sett på ett besläktat forum att det finns ett 9700 Pro (vanlig "PC"-variant) till salu .. (Är Mac Edition till för något mer än att driva ström till Apples gamla special-/ADC-skärmar?)

  • Min tredje fråga är: Finns det inget roligare kort ändå som man kan sätta i, som såklart nätdelen fortfarande står pall för?

Tacksam för svar.
mvh // Marcel

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-23 15:55

Pc kort måste flashas om för att funka i Mac kolla på http://themacelite.wikidot.com/

Det går att bygga om vissa Mac 8XAgp kort så att dom funkar i G4 ans 4XAgp slot.
Har ett Ati 9650 256 i min ena MDD funkar kanon.

B.D

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-23 16:01

StarCraft II är nog bara att glömma, det är ju ett spel som släpps nästa år och du vill köra det på en 6-7 år gammal dator vilket inte brukar vara så lyckat.

Lägg pengarna i "köp ny dator-kassan" i stället.

Min gissning är att du inte kommer kuna lira Starcraft 2 på din gamla G4a. SÅ mitt råd är att inte uppgradera.

Vill du ändå uppgradera så rekommenderar jag ett Radeon 9600 Pro för G5 som är modifierat att passa G4an. Finns på www.powerpc.se för 799 kronor.

Hittar du ett icke modifierat kort (begagnat t ex) så är det en baggis att fixa, man tejpar för tre kontaktytor (sök på internet så hittar du).

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-09-23 23:30

Radeon 9800 Pro ska det vara.... behövs ingen modifiering. dyrt dock.
ATI Radeon 9800 PRO Mac edition 128MB 2-4x AGP = 2119:- på M-store.

Ursprungligen av Henil:

Radeon 9800 Pro ska det vara.... behövs ingen modifiering. dyrt dock.
ATI Radeon 9800 PRO Mac edition 128MB 2-4x AGP = 2119:- på M-store.

På vilket sätt är 9800 Pro prisvärt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-25 23:22

Jag tror inte att StarCraft II kommer till PPC utan bara för Intel-maccar.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-09-27 00:54

Jag skrev "dyrt dock"!

9800 Pro var "bra" 2003, inte idag. Save the cash!

Spara pengarna till en ny Mac när Starcraft släpps istället. Vem vet vad som erbjuds då?

1
Bevaka tråden