Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvirring: MacSupport Mstore eller Macoteket M-Store?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-09-19 10:25
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Mig veterligen finns det dessutom bara en inwarehousebutik i Sverige, fast de har visst kontor i Göteborg.

Göteborg
Kruthusgatan 17, plan 6 | Klicka här för karta
Öppettider Vardagar 09:00 - 18:00 | Lördag - Söndag stängt

Stockholm
Jakobsbergsgatan 34 | Klicka här för karta
Öppettider Vardagar 10:00 - 19:00 | Lördag 12:00 - 15:00 | Söndag stängt

Malmö
Baltzarsgatan 26 | Klicka här för karta
Öppettider Vardagar 10:00 - 18:00 | Lördag 10.00 - 16:00 | Söndag stängt

Stockholm Rosersberg
Skansvägen 25, Rosersberg | Klicka här för karta
Öppettider Måndag - Fredag 10:00 - 18:00 | Lördag - Söndag stängt

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vet inte om det skrivits tidigare här men enligt denna sida: inWarehouse.se

...ägs/ägdes inwarehouse av Komplett. Mig veterligen finns det dessutom bara en inwarehousebutik i Sverige, fast de har visst kontor i Göteborg.

Jag sökte jobb på komplett, som mycket riktigt äger Inwarehouse. Och de har lager i Göteborg. Hämtlager, men ingen butik där man kan lulla runt och kolla på produkterna....

MacSupport blir alltså M-Store och Macoteket blir M-Zone?

Inwarehouses konceptbutiker i Stockholm och Malmö kommer att tas över av Macsupport och blir med andra ord M-Store´s?

Har jag fattat rätt? Totalt snurrigt blev det i alla fall.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Har jag fattat rätt? Totalt snurrigt blev det i alla fall.

Nja, jag ställde en fråga och undrade om det även gällde övertagande av Malmö-butiken. Men jag har inte fått något svar, så än så länge får vi nog förutsätta att det bara är Stockholmsbutiken det handlar om.

Senast redigerat 2008-09-19 12:22

Det verkar som om inWarehouse fortfarande heter inWarehouse på nätet, ingen synlig info där än om något namn- eller ägarbyte.

  • Medlem
  • 2008-09-20 17:49

Det här är ju kul. Skriver ett arbete om Macoteket i affär & varumärkesstrategi,
under tiden arbetet har pågått har Macotekets butiker bytt namn från M-Store till M-Zone, samtidigt som Macsupport köper upp Inwarehouse och slår upp stockholm största Applebutik vid namn mstore med största sannolikhet på Birgerjarlsgatan... Inlämning på onsdag och det känns bra...

Ursprungligen av Fratt:

Det här är ju kul. Skriver ett arbete om Macoteket i affär & varumärkesstrategi,
under tiden arbetet har pågått har Macotekets butiker bytt namn från M-Store till M-Zone, samtidigt som Macsupport köper upp Inwarehouse och slår upp stockholm största Applebutik vid namn mstore med största sannolikhet på Birgerjarlsgatan... Inlämning på onsdag och det känns bra...

mycket nattjobb med andra ord. Lycka till!

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-09-21 22:47

aha, är det därför Inwarehouse har blivit så kasst. Tidigare var deras logistik helt underbar, alltid bekräftelse och ordrar levererades när de skulle. Sista ordern tog jag bort när det inte verkade hända nånting alls. Blir nog inge mer där....

Jag fick svar på min fråga (se tidigare inlägg) angående Inwarehouse butik i Malmö. Jag gick förbi där idag, och de har utförsäljning. "Allt ska bort!"

Så shopping-tips för den som är sugen på Macar och andra datorprylar, och TV, och allt möjligt annat. 20% rabatt på demo-varor. 10% på allt annat.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-09-23 12:56
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag fick svar på min fråga (se tidigare inlägg) angående Inwarehouse butik i Malmö. Jag gick förbi där idag, och de har utförsäljning. "Allt ska bort!"

Det satt en lapp på dörren i söndags om att det ska bli Macsupport där också.

http://www.mstore.se

Men det känner ni väl till redan

Bevaka tråden