Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med utskrifter efter leoparduppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-09-22 23:00

Efter uppdateringen till senaste leopard idag har jag fått problem med utskrifter.

• Till HP 9500, allt ser rätt ut men det man begär, t ex dubbelsidig utskrift, val av papper etc, går som sagt att välja men det händer inte.

• Till en kraftfull RIP-enhet (level tre-ripp). Alla utskrifter med udda mått, t ex ett C5-kuvert, blir i rippen en stående A4.

Har gjort alla de "vanliga" tricken, slängt och byggt nya skrivarköer, installerat om drivrutiner etc.

Nån som känner igen? Eller ännu bättre, har ett bra svar?

Hade liknande problem med brother laser skrivare på jobbet efter 10.5.5 uppdateringen. Det visade sig att problemen bara uppkom om skrivaren var kopplad på USB! Om vi kopplade samma skrivare via nätverket och ställde in den som IP skrivare så gick allt som vanligt igen...Hoppas det kommer någon fix för problemet snart. Prova om det funkar likadant med dina skrivare.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-09-22 23:17

Våra utskriftsenheter ligger i redan i ett IP-nätverk

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-10-04 18:36

verkligen ingen som vet nåt+

Det kan ju inte bara vara jag som fått dessa utskriftsproblem.
Va?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-10-09 23:49

bugg i Indesign

Allt tyder nu på att utskriftsproblemen beror på en bugg i CS2/InDesign 5.

långsam utskrift.

Jag kör Leopard och via USB en HP Deskjetskrivare. Tidigare, Tiger kunde jag ställa in snabb utskrift vilket jag kör. Men min moatje kan inte på samma maskin skriva ut snabbt. Fick en länk av HP där problemet diskuterades men detta har inte hjälpt mig.
how do i print in fast draft? - Mac Forums
Får inte upp samma bild som jag ser på länken. Vad göra?

1
Bevaka tråden