Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Topcase

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, missfärgningar på en gammal vit Macbook. ingen garanti. Vad kostar ett nytt Topcase?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-22 14:57

Är det gult eller bara grått? Fram med t-spriten och kolla om du får bort det. Man har tidigare kunnat byta ut gula missfärgningar fast garantin gått ut. Kontakta en Service Provider. Nytt top case + montering ca 2500 kr.

anders gbg kolla med apple ändå!

Både jag o polaren fick det fixat även att våra är 2.5 år gamla!

Lycka till!

Ursprungligen av nllub:

Är det gult eller bara grått? Fram med t-spriten och kolla om du får bort det. Man har tidigare kunnat byta ut gula missfärgningar fast garantin gått ut. Kontakta en Service Provider. Nytt top case + montering ca 2500 kr.

Är det såpass mycket? Här i Karlstad vet jag en som "endast" betalade 1800:- för ett nytt topcase inklusive byte. Kanske skiljer från verkstad till verkstad ?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-23 12:15
Ursprungligen av Marcus_R:

Är det såpass mycket? Här i Karlstad vet jag en som "endast" betalade 1800:- för ett nytt topcase inklusive byte. Kanske skiljer från verkstad till verkstad ?

Beror ju lite på hur mycket verkstaden tar betalt för jobbet och sen hur mycket dom lägger på från inpriset.

ja det är verkligen gult. jag ska göra ett försök med apple. den ser för deppig ut alltså.

Apple bör ta det på "förlängd" garanti.

1
Bevaka tråden