Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur importera stora mysql dumpar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-22 11:16

Hej!

Jag har sökt, läst och försökt i flera månader att importera en stor dump av mysql databas. BigDump fungerar inte då det finns en tabell med för mycket info. Inte heller mysqldump fungerar då den kräver lösenordsskydd vilket stänger ute alla besökare från sajten. Nu börjar läget bli kritiskt då jag snabbt måste kunna återställa en databas om sajten blir hackad!

Jag antar att det är shell som återstår och om det kan jag ingenting. Måste jag använda terminalen? Jag har RBrowswe och Cyberduck...

Var ska dumpen som ska importeras ligga?

Vilket kommandon gäller för MAMP? Servern som har shell återkomst?

Som du förstår är jag tacksam för all hjälp som kan bringa ljus i hur shell fungerar

Hur menar du att mysqldump inte fungerar - det är ju så man läser in stora dumpar. Förstår inte riktigt kravet med lösenordsskydd osv?

Ett annat alternativ som är mycket snabbare är att använda MySQLhotcopy:
MySQL :: MySQL 5.0 Reference Manual :: 4.6.8 mysqlhotcopy — A Database Backup Program

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-09-22 13:22

Tack för svar!

Problemet med mysqldump är just att man ska skydda mappen med lösenord i .htaccess och .htpasswd och när jag försöker göra det så stänger lösenordet ute alla från sajten. Det här gäller alltså inte lokalt utan på servern.

Lägg dumpen i en undermapp och skydda den istället.

1
Bevaka tråden