Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera bildskärmar läggs till automatiskt och grafikkortet tappar sin drivrutin!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bengtsfors
  • 2008-09-21 20:00

Hej! När jag skulle starta datorn en dag så hade drivrutinen till mitt Nvidia Geforce 8600gts försvunnit så jag installerade den igen och startade om och då fungerade det bra. Jag kollade i enhetshanteraren och där hade det laggts till 4 extra bilskärmar som jag inte vet var dom kommer ifrån. Om jag avinstallerar dom så kommer dom tillbaka nästa gång jag startar datorn och drivrutinen till grafikkortet har försvunnit. När jag inte orkade krångla mer formaterade jag om disken och installerade windows xp igen. Men samma sak fortsätter att hända och jag tror att det måste bero på hårdvaran. Är det någon som varit med om någon liknande sak eller har något tips? Har frågat på två andra forum utan att få några vettiga svar men hoppas att någon här vet. Bifogar en bild på hur enhetshanteraren ser ut.

MVH Jonathan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-21 20:47

Byt till Mac OS X, det krånglar inte som Windows. Annars kan du kolla om du har senaste uppdateringen för Boot Camp. (Windows) Start - Program - Apple - Programuppdateringen.

Det är därför som det ställs frågor på detta forum n.o'd ;).

Hittade detta efter en snabb sökning Device Manager - Duplicates - Windows NT / 2000 / XP / 2003 det som Bob_180_Bob har skrivit.

/Adam

Forumet "Hårdvara - Bildskärmar och grafikkort" ligger under Mac-delen på 99.se.

Så jag flyttade tråden till "Windows på Mac"-forumet, och hoppas att detta stämmer (dvs att det här Windows-problemet är på en Mac).

/Mod

  • Medlem
  • Bengtsfors
  • 2008-09-22 15:15

Nej detta är en windows på en helt vanlig dator råkade visst lägga det fel.

Ursprungligen av joppeg:

Nej detta är en windows på en helt vanlig dator råkade visst lägga det fel.

På det här forumet så är "en helt vanlig dator" en Mac.

Kanske kan du prova här: Datorer & kringutrustning - 99.se
Det är ett hårdvaruforum i musik-delen av 99.se.

Annars kan jag rekommendera SweClockers.

Här i Mac-delen av 99.se får du nog inte så många svar.

1
Bevaka tråden