Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus enligt macsupport?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-09-21 23:39

Tjena

Var hos en polare för ett par dagar sen, han skulle visa någonting på datorn men han beklagade sig för att han hade fått virus (os leopard). Enligt honom så krånglade kontakten med nätverket. Jag sa: att det finns väll inte virus till mac bara trojaner som man kan undvika med lite förnuft. Han hade tydligen kontaktat macsupporten och de hade sagt att det antagligen var ett virus, men att man inte kunde få bort det för det finns inget virusprogram till mac!

Är det en praoelev på apple eller ligger det någon sanning i det ?

(jag är dock inte 100%:ig på att det var apples egna support han menade, men det verkade som det. Jag ska dubbelkolla det)

Skitsnack.

Det finns, beroende på definition, så många virus man kan räkna på en hand.

De vill bara slippa felsöka, tror jag. Minsta fel skyller de på virus. Dessutom finns det ju flera antivirusprogram (du skrev virusprogram, men jag antar att du menar antivirus).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-09-21 23:49

Haha....givetvis...lite snabb där. Vet ju att det finns antivirusprogram för att undvika virus om du jobbar mycket med andra windatorer, men att det kanske inte fanns något program specifikt för "macvirus".
Hade problem för ett tag sen med att ansluta till mitt nätverk o blev lite skraj där....ingen fara med andra ord ?

Nej det tror jag inte. Det handlar nog mer om en bugg i din dator. Det finns liksom mycket som kan gå fel. Behöver inte vara ett virus.

Eftersom det inte finns några macvirus kan virusprogrammen för Mac inte ta bort dem. Det är visserligen rätt. De implementerar inget skydd mot fiktiva virus.

1
Bevaka tråden