Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppdatering av Office 2008

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-16 12:22

Hej!
Sitter nu under lunchen hemma och försöker installera office 2008- hem och student.
Allt under själva grundinstallationen gick toppen... problemen kom när jag direkt efter installationen ombads att söka efter uppdateringar.

Första lilla uppdateringen kom hem fint och installerades... nästa uppdatering var Office SP1 (12.1.0).

Problemet började efter att installationen startat.... den står nu sedan en halvtimme på

Förbereder Office 2008 SPI (12.1.0)
Kör intallationsskiptet AutoUppdate.

Vad gör jag nu? Går installationen att stänga av på något vis för att sedan starta om?

Har ringt microsoft, men de hade ingen som kunde mac där just nu och de skulle i bästa fall återkomma senare idag

Tack på förhand!

Det är alltså autoupdateprogrammet som beter sig illa? Har du internet som den behöver komma åt?
Vänta bara tills du kommer till 12.1.2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 13:11

Jag vart så trött på MS office till os x att jag bytte till NeoOffice. Tycker det fungerar bättre. Okcså är det gratis
NeoOffice Home

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-16 13:37

Tvångsavsluta uppdateraren (Applemenyn - Tvångsavsluta) och försök igen, vetja...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-16 13:40

Tack för all hjälp!

Testade precis att tvångsavsluta installeraren och sedan tanka SP1 igen.... stannar på samma ställe.
Hör dock att det låter från DVD.... kanske skulle hjälpa och ta ut den och starta om dator?

Prova att ladda ner och installera uppdateringarna manuellt:
12.1.0
12.1.1
12.1.2

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Prova att ladda ner och installera uppdateringarna manuellt:
12.1.0
12.1.1
12.1.2

Varken hjälper men jag har upptäckt hur jag får in 12.1.2.
Du måste vara inloggad på ett admin-konto på maskinen då går det bra. Det räcker alltså inte att ange admin lösen vid installationen.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-16 18:22

Återigen tack för alla tips och hjälp

Nu tror jag att jag fått ordning på allting.... uppdateringarna funkade att installera efter att jag installerade 10.5.5 av Leopard, vet inte om det var en ren slump eller om systemet tog bort någon skum fil när det uppdaterades.

Dock har dock några frågor till för att se att allt blev rätt:

  • Är word alltid segt att starta upp efter att man stängt av datorn? (tar upp till 10 sek).

  • I Messenger:mac kan jag inte se mina polares kontaktbilder, är det någon inställningsgrej eller inte möjligt? (ser min egen bild).
    Jag kan inte heller gå direkt till min hotmail inkorg utan kommer till vanliga inloggningen där det står fel e-post, eller lösen.

Senast redigerat 2008-10-05 16:54
Ursprungligen av MrCoffee:

...

  • Är word alltid segt att starta upp efter att man stängt av datorn? (tar upp till 10 sek)...

Jag tror det. Om du stänger av WYSIWYG-visning av typsnitt kan det dock gå lite snabbare (och stabilare).

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-21 17:59

Ok skönt att höra.... vad är WYSIWYG-visning av typsnitt?...och var ändrar man det?

Ingen som vet om mina andra "problem" är normala för office eller om något gått fel vid min uppdatering?

Under Word-menyn/Alternativ.../Allmänt: Ta bort krysset framför "Typsnitts- och formatmenyer i WYSIWYG-format".

Med WYSIWYG aktiverat visas typsnittsnamnen i typsnittsmenyn formaterade. Ganska praktiskt om man inte vet hur typsnitten sur ut men funktionen tar ganska mycket datorkraft.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-26 00:20
Ursprungligen av M. Sundbom:

Under Word-menyn/Alternativ.../Allmänt: Ta bort krysset framför "Typsnitts- och formatmenyer i WYSIWYG-format".

Med WYSIWYG aktiverat visas typsnittsnamnen i typsnittsmenyn formaterade. Ganska praktiskt om man inte vet hur typsnitten sur ut men funktionen tar ganska mycket datorkraft.

Ok... men de är ju en ganska kul funktion

Undrar dock varför man inte ser hur kryptiska typsnitt ex Wingdings mm ser ut, trots att funktionen är på?

1
Bevaka tråden