Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern GPS till Iphone 2G/3G och "third-party" GPS?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-21 20:59

Hej alla!

När kommer igentligen ett 3:e parts GPS-program till iphone 2G/3G? Har hört talas om detta så länge nu, men aldrig verkar nått dyka upp. Har sett rikitgt schyssta filmklipp där
"IGO 8" har demonstrerats på Iphone.

Har kompisar som köpte G900i från SE för ett tag sen och dom köpte till en wayfinder puck och kör nu tomtom helt problemfritt, mycket imponerande. Kommer man kunna ansluta GPS-puckar till iphonen via bluetooth? Man kan ju aldrig veta med Iphones ganska lama bluetooth, där t.ex. filöverföring inte stöds

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-21 21:30

Vad ska du med en extern gps till?

apple har själv sagt att den interna gpsen inte är tillräckligt noggran för att användas som navigator.

Jaså? Det är inte vad som står här...
Apple says turn-by-turn GPS coming to iPhone, copy / paste not a high priority - Engadget

Fast jag hade hellre sett att de prioriterade copy&paste...

Senast redigerat 2008-09-22 05:51
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-22 06:29
Ursprungligen av nikenbole:

apple har själv sagt att den interna gpsen inte är tillräckligt noggran för att användas som navigator.

Källa?

Jag tycker det fungerar utmärkt, förutom att man saknar ett bra navigeringsprogram men det har inte med gpsn att göra.

Tycker den är noggrann nog i stan och så.

Ursprungligen av zappee:

Källa?

Jag tycker det fungerar utmärkt, förutom att man saknar ett bra navigeringsprogram men det har inte med gpsn att göra.

Tycker den är noggrann nog i stan och så.

Var nån på forumet som skrev det just efter att 3gn blitt lanserad. Men men. Huvudsaken är ju att vi får tomtom eller liknande

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-28 21:33
Ursprungligen av nikenbole:

Var nån på forumet som skrev det just efter att 3gn blitt lanserad. Men men. Huvudsaken är ju att vi får tomtom eller liknande

Haha, från "Apple sa det..." till "någon på forumet". Källkritik på hög nivå.

Ursprungligen av zappee:

Haha, från "Apple sa det..." till "någon på forumet". Källkritik på hög nivå.

Ja ja ja sluta gnäll nu, ska genast sluta lita på allt som skrivs på detta forum

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-05 20:01
Ursprungligen av nikenbole:

Ja ja ja sluta gnäll nu, ska genast sluta lita på allt som skrivs på detta forum

Well, beror ju på. Källkritik är viktigt dock.

Jo, men jag svarade Nikenbole som skrev att

Ursprungligen av nikenbole:

apple har själv sagt att den interna gpsen inte är tillräckligt noggran för att användas som navigator.

och eftersom första generationens iPhone inte hade någon GPS så antog jag att han menade iPhone 3G och dess GPS har tillräcklig prestanda för turn-by-turn

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-22 18:05

Men vad fan gör vi med 2G då,,,,klart som korvspad att jag måste ha extern GPS då. Läs tråden!.

Men vad tror ni....går det att koppla in en extern GPS? Stöds det av blåtanden i iphone? När tror ni vi får se exempelvis IGO 8 / TOMTOM i iphone?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-22 21:44
Ursprungligen av noxire:

Men vad fan gör vi med 2G då,,,,klart som korvspad att jag måste ha extern GPS då. Läs tråden!.

Men vad tror ni....går det att koppla in en extern GPS? Stöds det av blåtanden i iphone? När tror ni vi får se exempelvis IGO 8 / TOMTOM i iphone?

Det står 2G __OCH__ 3G... jag svarade på 3G-delen...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-22 22:02
Ursprungligen av zappee:

Det står 2G __OCH__ 3G... jag svarade på 3G-delen...

Sen är det ju allmänt känt att många mobiltillverkares, inte minst appels inbyggda GPS mottagare inte är värda namnet om man jämför med de chip som sitter i vanliga GPS:er.

Nu vill jag inte påstå att de GPS-mottagarna som sitter i mobiltelefoner är helt värdelösa!

Ingen verkar ha stenkoll på hur det går på GPS-froten för iphone , så vi får väl vänta och se.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-23 21:06
Ursprungligen av noxire:

Sen är det ju allmänt känt att många mobiltillverkares, inte minst appels inbyggda GPS mottagare inte är värda namnet om man jämför med de chip som sitter i vanliga GPS:er.

Nu vill jag inte påstå att de GPS-mottagarna som sitter i mobiltelefoner är helt värdelösa!

Ingen verkar ha stenkoll på hur det går på GPS-froten för iphone , så vi får väl vänta och se.

Tycker den inbyggda är fullt tillräcklig för navigering i bilen, vad mer krävs?

exempelvis en för 2G som fortfarande står obesvarat

hur är det nu, kan man köra en BT GPS till sin 2G iPhone?

//K

1
Bevaka tråden