Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör ni för att slippa sladdhärva under skrivbordet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag efterlyser snygga och smarta kabellösningar på/under era skrivbord. Under mitt skrivbord är det ormbo utan dess like och vår dotter finner stor glädje i att dra i alla lösa (och fastsatta) kablar.

Hur ni löst detta problem? Illustrera gärna med bilder.

Jag gör med en kabelstrumpa och under skrivbordet en, vad ska man säga, "hylla" där jag lägger min fördelardosa och kablar plus att jag skruvat fast en router och två små högtalare för att det ska se så diskret ut som möjligt. Har inte möjlighet att fota men de kablarna som syns är de som går från skrivbordet till väggen, har hårddisk och förstärkare mm i en garderob bredvid för att slippa fula hårddiskar och kablar..
hehe så kör jag, fungerar riktigt bra!

Lycka till Filip

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-09-21 10:39

En enkel billiglösning är en sån där "spiralkabel" (ser ut som en större varient av en gammal telefonlurssladd).
Man kan klippa dem i lagom längder och tvinna dem runt kabelhögar.

Plaststrippor (sådana man drar åt en gång och sedan får klippa loss) är bra för att fästa upp kablar runt bordsben etc. "Buntband" heter de på ClasOhlson-språk och finns i olika storlekar och färger;
Clas Ohlson - Buntband Kabelupphängning Kablar & Kontakter El & Elektronik

(Hört en del som lite grisigt kallar dem "kattstrypare")

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-09-21 11:36

Jag kör samma knep som wilhelmsson, kan försöka lägga upp en bild nånstans. När jag renoverade rummet satte jag även eluttaget och ljudkabeln där jag satte "hyllan" (under skrivbordet) så nu ser jag bara 2 st kablar som kommer upp till datorn. jag tillverkade min kabelhylla själv men jag tror att det finns att köpa också om man letar lite, IKEA kanske har.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-09-21 11:47
Ursprungligen av johanfilip:

Jag efterlyser snygga och smarta kabellösningar på/under era skrivbord. Under mitt skrivbord är det ormbo utan dess like och vår dotter finner stor glädje i att dra i alla lösa (och fastsatta) kablar.

Hur ni löst detta problem? Illustrera gärna med bilder.

Missat denna diskussion vid sökningen? Där finns div. bra tips och en del även med bilder.

http://www.99.se/allt-om-mac/221117-organisera-arbetsplats-datorl-sning.html

1
Bevaka tråden