Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertexter i Front Row skulle vara underbart!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag upptäckte till min förvåning (och glädje) att även avi (divx) dök upp i Front Row om man slängde filmerna i filmmappen i sitt hemmabibliotek. Det skulle vara perfekt om Front Row hade stöd för undertexter också, fast det är väl quicktime som är nyckeln till det antar jag.

Min fråga blir väl då om det finns nåt program som ger Front Row stöd för undertexter?

Att divx filmer dyker upp beror på att du installerat divx plugin till quicktime. FrontRow kan spela upp alla format Quicktime kan spela. Så precis som du skriver måste det till nåt som gör att Quicktime kan visa undertexterna. Nåt sånt finns då inte än men blir behovet tillräckligt stort brukar alltid nån "hacka" till det på ett eller annat sätt.

  • Medlem
  • 2006-01-22 21:28
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-09 19:29

lade in perian 1.0 till quicktime. Men jag har problem med undertexter till xvid-filmer. När jag drar igång front row i leopard så funkar bilden ett tag, men sedan blir det alldeles svart.

Det konstiga är att innan jag kopierade in undertextsfilerna så fungerade filmen hela vägen..
någon som vet vad det kan bero på?

Vad har du för format på undertexterna? Peran stödjer endast ssa och srt undertexter.

Ursprungligen av pieeetr:

lade in perian 1.0 till quicktime. Men jag har problem med undertexter till xvid-filmer. När jag drar igång front row i leopard så funkar bilden ett tag, men sedan blir det alldeles svart.

Det konstiga är att innan jag kopierade in undertextsfilerna så fungerade filmen hela vägen..
någon som vet vad det kan bero på?

Det kanske är något tokigt med just den undertext-filen eller får du samma fel om du testar med en annan .srt?

jag har det problemet med alla mina filmer som jag har en srt-text till. det funkar perfekt om jag spelar upp dom med quicktime, men dom blir svarta direkt med front row.. dom som vet problemet?

Jag har precis samma problem som diskuteras här i tråden. Är det någon som kommit på en lösning. Funkar perfekt i quicktime med film och text (anv. perian 1.1) Men i frontrow blir det svart efter en liten stund, förmodligen då första textbiten visas. Texten ä'r srt. Otroligt enerverande. Någon som har kommit på en lösning?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-18 09:54

Samma problem här oxå, jag har testat med 30 olika videofiler
Utan text funkar det perfekt.

Japp, samma dryga problem här. Någon som sitter på en lösning?

Kom igen, ingen som har nån lösning på det?

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-07-05 17:37

Lite halvgammal tråd men... Har sökt på Perians forum en del om detta (eftersom jag har samma problem, anime utan subs är fan inte kul). Problemet verkar vara en bugg som gör att Perian inte kan visa subtitles i FrontRow.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-09 09:22

En bugg i FrontRow eller i Perian?

Är det bara undertexter till xvid-filmer ni har problem med, eller är det även video_ts (DVD) undertexter?

Video_ts mappen är hela DVDn så där ska det inte vara några problem, de andra formaten kanske inte alltid är helt, ska jag säga, "ok" filmer.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-09-20 19:07

Trist

Har nyligen konverterat till mac. Verkar trist att man blir så låst till quicktime i frontrow men så verkar det fungera. Kör VLC annars men hade varit trevligt att få frontrow mha perian att fungera med en så enkel sak som .srt filer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-24 21:40

Fortfarande ingen lösning på det här? Jag skulle så gärna ha igång subtitles i front row med perian. Är det så att perian stödjer vissa typer av subs men inte andra?

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-10-24 23:53

Uppdaterat till den senaste verren av perian? Annars är det bara att köra typ mediacentral istället. Finns så många bra mediacenter apps till mac varav frontrow är ett av de sämre då det är så förbannat begränsat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-26 13:45

Jag gillar faktiskt front row. Enkelt och bra liksom, behöver inte krångla till det mer än så! Tyvärr envisas flickvännen med subs och det verkar inte 1.1.2 klara av. Förslag på andra mediecenter?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-27 16:33

Problemet ligger i, om jag kommer ihåg det rätt, att Äpplet någon gång uppdaterade Front Row (iom Leopard?) och den uppdateringen disable:ade funktionen att lägga på layers i filmer när de körs i Front Row. Eftersom en .sub eller .srt är en layer som läggs ovanpå filmen så skiter det sig när undertexten väl skall visas.

Jag hittade efter lite googlande en specialare av Perian som någon knackat ihop som löste detta. Installerade den på maskinen hemma och det fungerade med subtitles igen.

Finns även ett hack för att få till undertexter igen.
Perian 1.1.1 subtitles hack - George Xilouris

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-21 11:32

Problem med undertexter i front row

Med senaste uppdateringen av Perian kan man ju köra med undertexter i Front Row, men jag har problem med att filmen hackar när jag kör med undertext. Om jag byter till VLC så flyter allt fint. Är det någon som har samma problem?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-10-23 17:54

Någon som får mjuka undertexter att funka i front row osx 10.6? Jag får bara en svart skärm och hör ljudet från filmen.

1
Bevaka tråden